RSS

Avdelning onödiga kunskaper

18 Okt

Benjamin har ju hållit på jag vet inte hur länge och pluggat inför högskoleprovet som är nu på lördag. Jag tänkte att jag för skojs skull skulle testa mig på några delar på internet och se hur det gick. Men fick blodad tand och ville se ett slutresultat så det slutade med att jag gjorde alla fem delarna. Och joråsåatt det gick ju hyfsat…

Helt väntat gjorde jag bort mig en del på mattedelen (NOG), tycker matte är galet tråkigt och jag har inte orkat engagera mig i det sen jag valde bort C-kursen på gymnasiet. Men med bara ett fel vardera på engelsk läsförståelse (ELF) och diagram- och tabelldelen (DTK) samt full pott på läsförståelse och ord landade jag ändå på ett slutresultat på 2,0 med ganska god marginal. Hade nog tippat på 1,6-1,8 så är nöjd som fan.

Och ja, det här inlägget är enbart ett skrytinlägg. Ni andra kan sitta där med era sociala skills, er positiva attityd och era vänner som ni har fått för att ni har SOCIAL KOMPETENS och ETT VINNANDE SÄTT och FUNGERAR BRA IHOP MED ANDRA MÄNNISKOR. Själv sitter jag framför en dator och skriver tvåkommanoll. Och då har jag inte ens några planer på att plugga på högskola.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 18 oktober 2010 i Allmänt

 

Etiketter:

7 svar till “Avdelning onödiga kunskaper

  1. Bella

    19 oktober 2010 at 21:56

    Skryt eller inte, who cares? Jag är imponerad! :D

     
    • MarySaintMary

      20 oktober 2010 at 17:00

      Åh, tack :) Jag är också lite imponerad av mig själv faktiskt.

       
  2. Torsken

    20 oktober 2010 at 13:23

    haha…boken…det e allt jag har å säga!

     
    • MarySaintMary

      20 oktober 2010 at 17:01

      That’s me!

       
  3. KajsaLisa

    20 oktober 2010 at 18:25

    Passa på att känna lite stolthet, det är väl inget fel i det. Dom där flosklerna du lade in med stor text på slutet som tyvärr blivit alltför populära inom arbetslivet betyder oftast. JAG ÄR DUKTIG PÅ ATT KNYTA NÄVEN I FICKAN, SLICKA UPPÅT HÅLLA MED OCH HÅLLA KÄFT.

     
    • MarySaintMary

      20 oktober 2010 at 21:04

      Det är SÅ sant, och jag är så fruktansvärt dålig på det!

       

Kommentera

 
