RSS

Masquerade! Happy faces on parade!

20 Okt

Jag var ju som sagt på maskerad och födelsedagsfest hos min kära ex-klasskompis Maria i helgen. Det var jättekul, mycket folk, livemusik, fina vänner och ALLA hade klätt ut sig. Alltså, alla hade tagit seriöst på maskeraden. Hur ofta händer det? Temat var att klä ut sig till något som börjar på ens förnamnsinitial, och därmed kunde vi under kvällen beblanda oss med personligheter som Jesus, Judas, en tyrolare, en mexikansk knarkkung, en taliban, en mjölnare (med tillhörande mjöl, jävligt mycket sådant dessutom), araber, sopsäckar, en sagofé, ett emo, Döden, tigrar, en farao, en hårdrockare, Musse Pigg, en dragqueen och så vidare. Men finast var naturligtvis:

Mimmi Pigg, en jordgubbe, ett argt lejon och Marie Antoinette.

Oförbätterlig som jag är började jag naturligtvis snegla på scenen redan när vi kom in (bara att det fanns en riggad scen, liksom!) och lyckades faktiskt också bli tillräckligt alkoholpåverkad för att gå upp på scenen, avbryta bandet och sjunga och spela en sång till födelsedagsbarnet. (Jag bah: hej jag heter marie antoinette och jag är fem år och jag ska sjunga en sång som jag har skrivit själv den heter falling for you)

Since I met you I’m not the girl I used to be.

Jo. Det var awesome alltihop. Lagom full, lagom kul, lagom pinsamt. Alldeles för lite sömn, alldeles för mycket städ dagen efter och alldeles för sen buss. Men awesome!

(Bilderna skamlöst stulna av jordgubben. Tack!)

 
3 kommentarer

Publicerat av på 20 oktober 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , , ,

3 svar till “Masquerade! Happy faces on parade!

  1. caroline

    21 oktober 2010 at 7:48

    haha jordgubbe, klockrent!
    själv ska jag vara en bag in box nästa helg när vi ska på halloweenparty ;)

     
    • MarySaintMary

      21 oktober 2010 at 10:51

      OMG! Bilder på det sen, tack!

       
  2. Miss Universum

    21 oktober 2010 at 13:12

    mycke bra sammanfattning av kvällen! =D

     

Kommentera

 
