RSS

Bother bother bother bother bother bother…

21 Okt

Dags att störa loss lite! I give you my Pet Peeves of the moment.

Antifeminister som inte vet vad feminism innebär. Alltså ni vet den typen av antifeminister som upprörs över att män inte släpps in på Ladies’ Night, att kvinnor vägrar låta sina män vara hemma med barnen och att män förväntas betala för sin dejt på krogen, och sen hävdar att allt detta är feminismens fel. Newsflash: vi feminister stör oss så in i helvete på allt detta också. För det är inte feministiskt nånstans! Du får naturligtvis vara emot vad du vill, men ta gärna reda på vad det är du motarbetar först.

Folk som tror att Twisted Sister heter Twisted Sisters och att Kiss stavas KIZZ.

Folk som byter låt hela tiden!

När företag eller folk skriver Du med stor bokstav, eller för den delen Andra Ord mitt i meningar med Versal i början. Jag tappar läsflytet!

Sexistiska skämt som sprids via Facebook och mail, typ ”Ett äktenskap består av två personer, en som alltid har rätt och den andra är mannen”. ”Kvinnan ska stå vid spisen” var inte roligt och det är inte det här heller. Skärpning.

Diagnosen ”aschbergers syndrom”. Mig veterligen finns det inget ord i svenska språket där ”sp” uttalas ”sch”, så varför skulle det göra det här? Det är inte ens ett svåruttalat ord! Det heter a-s-p-e-r-g-e-r, goddammit!

Har ni några favoritstörningsmoment för tillfället?

 
4 kommentarer

Publicerat av på 21 oktober 2010 i Allmänt

 

Etiketter:

4 svar till “Bother bother bother bother bother bother…

  1. Bella

    21 oktober 2010 at 20:19

    Föräldrar som inte kan förstå varför man måste prata om hbt-frågor och rent utav tycker att homosexuella är sjuka. Fy fan! Det stör jag mig på idag.

     
    • MarySaintMary

      21 oktober 2010 at 22:41

      Den var faktiskt värre än alla mina. Fy vad jobbigt!

       
  2. Patsy

    21 oktober 2010 at 21:25

    Stör mig på allt det där med. Och tusen saker till.
    Typ ALLA på mitt jobb säger aschberger!
    Man ba: ”MEN VAAD I HELVETEEEE!?!?!?!”

     
    • MarySaintMary

      21 oktober 2010 at 22:42

      Det är ju som mest störande när det är folk som faktiskt jobbar med det som inte vet vad det heter.

       

Kommentera

 
