RSS

Jag och min GPS

01 Nov

En autentisk konversation mellan mig och min GPS från dagens hemresa:

Mary: *kör ut från uppdraget* Jomen här ska jag nog svänga. Då borde jag komma åt rätt håll. *svänger vänster*
GPSen: Nej! Nej! GÖR U-SVÄNG OM 200 METER!
M: Okej? Ja, jag tänkte ju att jag kanske skulle komma rätt om…
G: GÖR U-SVÄNG!
M: Jajajaja…*gör u-sväng*
G: Bra. Forsätt nu framåt och sväng in här i det här villaområdet.
M: Eehh…okej…
G: Bra. Fortsätt så.
M: Okej, det känns lite dumt, men säger du det så…jag litar på dig.
G: Bra. Sväng nu in på den här pyttelilla grusvägen med återvändsgrändsskylt!
M: Men alltså…nä? *vänder och kör tillbaka*
G: Gör u-sväng! Gör u-sväng!
M: Nädu. Nu kör jag som jag tycker verkar bra.
G: Jaha. Jaja, gör det du. Tänk inte på mina känslor.
M: *kör på ett tag*
G: Men du…jag vet en genväg! Kör in i det här villaområdet istället!
M: Ja, jag vet inte…du var ju inte så pålitlig sist…men okej då. Jag har ju inte så bra lokalsinne så jag litar på dig nu. Hör du det! Jag litar på dig!
G: *host*SUCKER*host*
M: Va?
G: Nej, ingenting, fick lite hosta bara. Sväng in på den här skogsvägen nu!
M: Jaahaa…okej?
G: Hahaha! Du kör på en åker nu! Det finns ingen väg!
M: Öh…jo?
G: Näe! Haha! Och nu är det 6 timmar tills du kommer komma hem! Muahahahaha!
M: Men vad i helv…
G: Nu kan du svänga höger förresten.
M: Du menar in på cykelvägen?
G: Cykelväg, schmyckelväg…

 
5 kommentarer

Publicerat av på 01 november 2010 i Allmänt

 

Etiketter: ,

5 svar till “Jag och min GPS

  1. Bella

    02 november 2010 at 0:15

    Hahahah, du är för rolig! Så går det när man litar på tekniken istället för sunt förnuft :P

     
    • MarySaintMary

      02 november 2010 at 0:20

      Haha, joo, tyvärr har jag ju så dåligt lokalsinne att mitt sunda förnuft inte heller riktigt funkar i sådana här situationer.

       
  2. Patsy

    02 november 2010 at 8:39

    HAHA! Jävla teknik!

     
  3. Torsken

    02 november 2010 at 20:36

    HAHAHahahaha….haha…jag dör! hahaha…klockrent!

     
  4. jonathan

    04 november 2010 at 1:54

    haha!

     

Kommentera

 
