RSS

Frustrationen del 2

15 Dec

Jag tänkte först döpa inlägget till ”Frustrationen – återkomsten” men kom fram till att nämnda känsla knappast avtagit tillräckligt för att det skulle vara riktigt sant.

Så, jag sätter mig i bilen, backar över ännu några lysrör, lyckas faktiskt stänga den skeva garageporten, ställer in klockan som backat till 0.00 1/1 1997 efter batteribytet, och ger mig iväg på min tvåtimmars bilfärd mot jobbet. Tänker: Nu ska det bli trevligt med lite musik. Undrar vad radion har att erbjuda idag? Sätter på radion. Radion bah: -SAFE-. Jag bah: Jo, alltså, det är ju bra men…lite musik tack? *trycker på alla knappar som finns* Radion: *tyst*

Så jag åker till Eskilstuna utan radio. STÅR UT. I två timmar. Sen när jag ska hem kollar jag manualen. Tänker att jag ska styra upp det här. Var ska jag trycka för att återställa, liksom. Nämen då är radion STÖLDSKYDDAD förstår ni! 1997 var tydligen bilkassettradio (ja, du läste rätt – den har inte ens cd-spelare) hårdvaluta på svarta marknaden så det finns förprogrammerat ett stöldskydd så att radion inte går att starta när strömmen har brutits. Manualen bah: Knappa in din kod som du fick vid köpet av bilen. Jag bah: Suck my left one, fucktard.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 15 december 2010 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Frustrationen del 2

  1. KajsaLisa

    15 december 2010 at 21:21

    Kolla med generalagenten, dom borde kunna fixa problemet. Köra bil utan musik på max volym är livsfarligt, man somnar ju.

     
    • MarySaintMary

      16 december 2010 at 18:20

      Pappa hittade faktiskt koden! (Det är ju mina föräldrars gamla bil.)

      Btw, aldrig hört ordet ”generalagent” förut, var tvungen att googla :)

       

Kommentera

 
