RSS

Ni kan dock hoppa över Kim i kommentarerna

08 Jan

Jag har sovit helt dåligt de senaste nätterna, dock får jag väldigt mycket tankearbete gjort. Sen om det är så bra tankearbete eller ej, det är en annan sak. Mest ältande, tror jag, vilket ju bara är jobbigt. Men inatt har jag iallafall mellan sömn och vakenhet legat och tänkt på unisexnamn. Det finns ganska många, iallafall om man tillåter sig gå in på utländska namn. Men, nästan alla namn jag kom på är av typen ett (gärna amerikanskt) killnamn som även funkar som tjejnamn. Typ Love, Robin, Billie, Terry, Elliott, Charlie, osv. Finns det några namn som uppfyller följande kriterier:

1. I första hand ett tjejnamn, men funkar även på killar.

2. Ska gå att uttala så det låter vettigt på svenska.

Jag har kommit på ett: Tove. Har ni fler?

Ps. Jag är inte gravid.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 08 januari 2011 i Allmänt

 

Etiketter:

4 svar till “Ni kan dock hoppa över Kim i kommentarerna

  1. Malin

    09 januari 2011 at 15:17

    Ilon.

    Det hette ju Astrid Lindgren-illustratören Wikland, och Ann Söderlund döpte sin son efter henne. (Hon visste dock inte då att det ar en kvinna.)

     
    • MarySaintMary

      09 januari 2011 at 16:35

      Där ser man! Det visste jag inte. Ilon känns neutralt och är lagom osvenskt för att man inte ska ha några färdiga kopplingar till det. Jag kom att tänka på Juno också.

       
  2. KajsaLisa

    09 januari 2011 at 18:24

    Allison ett tjejnamn, (gitarrist i The Donnas,) men jag tror det funkar på killar. Misstänker att du tänker döpa om bandet, fast jag var lite tveksam innan punkt 3.

     
    • MarySaintMary

      10 januari 2011 at 18:26

      Hehe, nädå, jag ska inte döpa om bandet, jag bara nördar in mig på saker ibland ändå :) Allison tänkte jag på, men blev osäker på om jag nånsin hört nån kille som heter så.

       

Kommentera

 
