RSS

2010: Årets coverskiva

21 Jan

Denna utmärkelse går till Mimikrys Mimifierat, som innehåller covers av några klassiska  svenska Definitivt 50 Spänn-band men även tolkningar av artister som Hello Saferide, Amy MacDonald och Helloween (!), i förekommande fall översatta till svenska. Min absoluta favorit är Kungarna af Stan IV, en passande namngiven cover på Broder Daniels When We Were Winning.

Hela skivan finns att lyssna på och/eller ladda ner på Mimikrys hemsida.

Helt ovidkommande kuriosa: Varje gång jag hör talas om Hjalle & Heavy får jag smaken av currykryddat kycklingskinn i munnen. För en gång åt jag det tillsammans med Patsy när vi kollade på På Rymmen.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 januari 2011 i Musik

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “2010: Årets coverskiva

  1. Patsy

    21 januari 2011 at 19:42

    Haha! Det har jag glömt. Eller jag har inget minne av att jag har sett på rymmen och käkat kyckling med dig alltså.. :)

     
    • MarySaintMary

      21 januari 2011 at 21:09

      Hemma hos din mamma i Mofallet. Alltså, jag har ingen aning varför jag minns det så tydligt, men jag känner både smaken och kladdet på fingrarna när jag hör talas om dom. Helt sepe!

       

Kommentera

 
