RSS

Tjuvlyssnat – home of the besserwissers

23 Jan

Jag tycker Tjuvlyssnat är en rolig sajt, och läser den regelbundet. Vanlig hederlig samtal-mellan-två-personer-humor, sånt som vardagen består av, men som sällan blir roligt när man försöker konstruera det. Kommentarerna dock, not so much. Men jag kanske bara är avundsjuk, för Tjuvlyssnat måste ha de mest intelligenta och pålästa läsarna av alla sajter i hela världen! Hur kan man annars förklara att folk blir upprörda, mörkrädda och undrar vart världen är på väg så fort nån tonåring inte kan förklara varför jorden snurrar runt sin egen axel? Eller tycker det är tragiskt och vill införa tvångsteriliseringar för 16-åringar som inte kan grammatik? Eller med bestämdhet vill hävda att ”sådana som hon inte borde få skaffa barn” så fort nån mamma typ dragit till med en nödlögn för att deras barn ska sluta skrika?

Fast nu ska jag inte dra alla över en kam. Jag, till exempel, kommenterar ju på Tjuvlyssnat ibland och jag skulle aaaaldrig få för mig att tro att jag är bättre än nån annan. På, typ, grammatik. Eller intelligenstest. Eller högskoleprov. Eller nåt annat som är mätbart.

Äh.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 23 januari 2011 i Allmänt

 

Etiketter: ,

2 svar till “Tjuvlyssnat – home of the besserwissers

  1. Hansen

    25 januari 2011 at 11:40

    Kommentar.

     
    • MarySaintMary

      25 januari 2011 at 13:17

      Svar.

       

Kommentera

 
