RSS

Folkstorm i byn

02 Feb

Men lolololololololol! Varför är det aldrig nån som bryr sig om saker förrän de ska försvinna? Finspångs kommun har bestämt sig för att riva ett gammalt hus som står på skolgården vid Björke skola i Igelfors (alltså den skolan jag gick i från ettan till sexan). Det här huset, kan jag meddela, användes inte ens då. Eller användes och användes, det låg en biblioteksfilial där ett tag som var öppen en halv gång i veckan. Jag har ett svagt minne av att vi hade matsal där när jag började ettan (1990), men det kan också har varit något jag drömt. Sedan vet jag att lekis låg där nån gång i de svängarna också, kanske 1991. Men sedan dess har det stått och förfallit, det har liksom varit ett rivningsobjekt i typ 20 år. Så kommunen fattade det enda vettiga beslutet: riv brädhögen och gör en större skolgård åt barnen (inte för att skolgården inte redan är gigantisk, men ändå).

Men då minsann! Då går drevet igång hos igelforsborna! Som för övrigt inte har gjort ett skit för att bevara huset under de här 20 åren, men nu när det ska rivas, då är det minsann ett vä-hä-hä-härdefullt hu-u-u-s *snyft*, ”skandal” och ”förskräckligt”. Alltså, folk…

 
3 kommentarer

Publicerat av på 02 februari 2011 i Allmänt

 

Etiketter:

3 svar till “Folkstorm i byn

  1. Patsy

    02 februari 2011 at 19:28

    LOL! Jävla Igelforsare!
    Och jo, det var matsal där ett tag, tror det var det fösta året jag gick på skolan om jag inte minns fel…eller året innan. Sen spelade vi ju in filmer i det huset också, LOL, och sen minns jag att vi tog skolfoton därinne också.

     
  2. Patsy

    02 februari 2011 at 19:30

    – Snarare har man med berått mod låtit det förfalla för att sedan kunna riva. Skandalöst! säger han.

    LOOOOL

    (hoppas taggarna funkar)

     
  3. MarySaintMary

    03 februari 2011 at 12:31

    Haha!

    Jo, jag minns att vi gjorde filmer där, jag har för mig att jag dog i filmen, smetade ketchup i ansiktet och grejer.

     

Kommentera

 
