RSS

2010: Årets nykomling

15 Feb

Dom brukar ju alltid ha med en ”nykomling” på såna här listor så jag ska inte vara sämre. Jag kom inte heller på nån bättre rubrik att lägga Sleigh Bells under. Sleigh Bells är en new yorksk noisepopduo bestående av en hardcoregitarrist (Derek E. Miller, ex-Poison the Well) och en tonårspopsångerska (Alexis Krauss, inte en tonårig sångerska alltså utan en tjej som brukade sjunga tonårspop). Deras första album Treats släpptes alltså 2010 och jag blev helt betagen, men så har jag ju aldrig ens lyssnat på sån här musik förut så hur nyskapande det är kan jag inte gå i god för (jag fick liksom slå upp genrebeteckningen på Wikipedia, har ingen aning om vad noisepop är egentligen, lol). Skit samma, det är awesome, jag älskart. Här är en låt som heter Infinity Guitars. Lyssna på hela, den kommer igång vid ~2 minuter.

Treats finns att lyssna på på Spotify. Favoritspår: Treats (Youtubeklipp här). Om ni gillart så lyssna även på M.I.As Meds and Feds, co-producerad av Derek E. Miller. (Eller hela skivan |\/| /\ Y /\, men mer om den i ett eget inlägg.)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 februari 2011 i Musik

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
