RSS

MarySaintMary kollar på Melodifestivalen

19 Feb
  • Lena PH är fortfarande snygg.
  • Så Rickard Olsson hänger på Flashback? Jag är inte förvånad.
  • Fy fan vilken fånig gitarrdans till Lambretta-Lindas låt. Typ ”Kolla! Tjejer med gitarrer! Så himla tufft!” och man ba: Jo, jävligt tufft när de inte ens spelar på dem.
  • Fredrik Kempe ser ut som en vit kines.
  • Nu är det dags för Simon Fors…snark.
  • Är det för mycket begärt att nån enda jävla gång i mitt liv få se en kille som poledansar seriöst & porrigt på riktigt? Det är typ min högsta dröm.
  • Näe, stackars A-Teenstjejen, hon har fått en rätt skön låt & snygg jacka, men hon kan inte sjunga ordentligt. Nu blev jag lite ledsen.
  • Och inte har hon vett att behålla jackan på heller!
  • Hihi, ”snemy”.
  • Rockabillylåten var ju soft, får True Blood-vibbar i versen. Synd att alla i bandet ser så fåniga ut. Och att refrängen inte lyfter låten.
  • Jag tycker faktiskt för-låt-intervju-grejerna är ganska kul, men ASTRÅKIGT att alla måste sluta med att de säger emot varann. Det är omöjligt att göra det roligt ens 5 gånger, för att inte tala om 32.
  • Shirley’s Angels. Jag har ingenting att säga om det här.
  • POLKA-GREASE! HAHAHAHAHA!
  • Sebastian ser ut som Sinaed O’Connor när han inte har nåt hår. Vafan är grejen med killar och att inte ha nåt hår? VA? Kan han inte bara vara sådär gay och awesome som han var i Idol? *besviken*
  • Men grabben har sångröst, det får man ge honom. Och hyfsad låt.
  • Sara Varga försöker ta in en låt med budskap i Melodifestivalen. Modigt, säger vi.
  • ”Mina förebilder är Mandela och Stalin”, lol.
  • Men Eric Saade hade hemskt gärna fått ta av sig jackan. Homoerotik inom räckhåll…så nära men ändå så långt bort.
  • ”…my body wants you, girl”, ja jävlar. Alltså, jag kan så jävla gå igång på killar som är snygga och vet om det. Så jävla drygt, hela låten. And I love it. (Om jag hade varit kille hade jag hatat det.)
  • Fyrtio tusen miljarder!
  • Jag hatar när hårdrocksband fånar sig och ska leka hårda, men Lena PH kan till och med få Dead By April att låta bra.
  • OMG Eric & Sebastian håller varann i handen! Slash, nån?
  • Ska vi gissa att det är Eric Saade som går vidare direkt? Marie Serneholt: ”Spännande!” Jag: ”Nej”
  • Åh, älskar att Eric blir så arg när han blir glad! Angry sex, ja tack.
  • MARIE SERNEHOLT! SÅ JA! Skamlöst stötande, me likes!
  • Eric Saade sjunger Popular samtidigt som han skriker till publiken att klappa händerna. Är det playback alltihop eller?

Nu kom Benjamin hem så nu får ni gissa vad jag tyckte om resten. Ses.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 19 februari 2011 i Musik

 

Etiketter:

5 svar till “MarySaintMary kollar på Melodifestivalen

  1. K

    19 februari 2011 at 22:53

    Jag säger kort och gott att jag håller med.
    Och japps det är playback alltihop och då blir man ännu mer fundersam över hur dåligt det stundtals låter.
    Eric, lika söt iår, men Marie Serneholt alltså – hon har gått kursen i artikulation och att tala tydligt. Jag undrar om hon har ont i käkarna nu såhär på lördagskvällen.

     
    • MarySaintMary

      20 februari 2011 at 14:37

      Maries pratande var inget jag tänkte på faktiskt men nu lär jag väl störa mig på det nästa gång, haha. Nja, tror inte det är 100% playback, vore ju helt orimligt med tanke på hur dåligt vissa låtar lät. Däremot har de nog ett rätt fett sångspår med både kör och lite leadsång under som kan stödja upp om de skulle missa nån ton. Mikrofonerna fungerar ju iallafall.

       
  2. sistermy

    20 februari 2011 at 15:42

    *gilla*
    jag har inte tittat på det.. Lena PH är fortfarande snygg ja.
    Kanske skulle ge mig på att se det nästa gång.

     
    • MarySaintMary

      20 februari 2011 at 16:03

      Om inte annat så kan man kolla för att störa sig!

       
  3. sistermy

    20 februari 2011 at 19:34

    hehe, ja

     

Kommentera

 
