RSS

Fuck you very much, Bilddagboken.

21 Feb

Så, Bilddagboken anordnade en tävling där man kunde vinna att få träffa My Chemical Romance när de kommer hit. Och jag lade ner ganska mycket tid på att göra ett bidrag, inte för att jag trodde jag skulle vinna men jag kände ändå att jag ville göra det för att ändå kunna säga att jag gjort mitt bästa för det skulle vara awesome att träffa dem (inte för att jag skulle våga, men iallafall). Tänkte att jag skulle finputsa det ikväll.

Men nähä! Då har bilddagbokshelvetet gått och STÄNGT NER inskickningsfunktionen och publicerat de nominerade bidragen (40 stycken, för övrigt) innan sista dagen för nominering har gått ut! Så nu kan jag inte vara med och tävla bara för att de jävla puckona inte förstår skillnaden mellan att skriva ”sista dagen för nominering är…” och ”du måste skicka in ditt bidrag innan…”. Ja, jag kontrolläste flera gånger att det inte stod ”innan 21/2”.

JA, JAG ÄR ARG!

Här är hon iallafall, min Killjoy som jag tänkte bidra med. Den hade knappast vunnit, eftersom den varken innehåller en enda bild på nån i bandet eller någon smäktande textrad om ond bråd död (kolla de andra bidragen så fattar ni vad jag menar), men ändå.

Det är alltså en remix på Rosie the Riveter (som är public domain i USA, så den är typ inte copyrightad). Jag hade som sagt tänkt putsa lite mer på den, men blev lite opepp nu som ni säkert förstår. Hade bland annat tänk fixa till masken lite snyggare och skrivit nån snygg onliner istället för ”Crash Queen Rosie” (jag kände att det blev för obskyrt, fan, hatar att skapa för en publik…)

 
5 kommentarer

Publicerat av på 21 februari 2011 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , , ,

5 svar till “Fuck you very much, Bilddagboken.

  1. Hansen

    21 februari 2011 at 23:17

    Haha, den var fan riktigt cool!

     
    • MarySaintMary

      22 februari 2011 at 15:52

      Tack! :D

       
  2. Sistermy

    22 februari 2011 at 2:13

    jag hade också blivit förbannad…
    Den var cool =)

     
    • MarySaintMary

      22 februari 2011 at 15:53

      Tack :)

      Fick ett mail idag när jag kom hem, skickat kvart i elva i förmiddags, där bilddagboken skrev att de höll nomineringen öppen en liten stund till, fram till ett. Jag läste mailet strax före två. FRUSTRATIONEN!

       
  3. Sistermy

    23 februari 2011 at 11:23

    ok, oj.
    shit. surt, kanske bara förnamnet.

     

Kommentera

 
