RSS

Det finns hopp om framtiden

01 Mar

Jag har inte kommit på nåt bra att skriva på sistone. Har hängt lite med folk AFK, festat, jobbat och sånt. Så istället ska ni få en skitbra artikel att läsa. Jag fick typ hjärtklappning och blev lite lycklig när jag läste den. Det är en intervju med två tonåringar som gick på det första ”jämställdhetsdagiset” i Sverige när de var små. (Apropå att vissa tydligen tycker att det är hjärntvätt av barn och att allt kommer gå åt helvete om inte pojkar får leka krig och flickor leka med Barbies precis så mycket de bara kan under hela sin uppväxt. För att de gör det är ju inte hjärntvätt. Nej, nej, det är natuuuuuren!)

Och dom är så himla fina! Mina eventuella barn får hemskt gärna bli såna. Jag kan till och med ta risken att det skulle kunna göra dem homosexuella (GASP!).

 
4 kommentarer

Publicerat av på 01 mars 2011 i Feminism

 

Etiketter: ,

4 svar till “Det finns hopp om framtiden

  1. K

    01 mars 2011 at 16:15

    Åh, vad underbart det låter! Och snacka om medvetna undomar.
    Jag vill också gå på Tittmyran ju :D

     
  2. Patsy

    01 mars 2011 at 22:39

    Jättebra!
    Jag blir glad OCH ledsen, ledsen för att det inte finns något sånt här och glad för att det faktiskt FINNS överhuvudtaget.
    Jag är LIVRÄDD för att Milo ska bli en jävla machokille, en sån som ska hålla på och slåss och tuffa upp sig bara för att alla andra pojkar gör det.
    Jag vill typ inte sätta honom på dagis här bara för att jag är rädd att han ska bli för ”pojkig”, och det värsta är ju att det ALDRIG slutar heller, efter dagis är det skolan som fuckar upp det!
    Hoppas i alla fall att han får tillräckligt starka intryck av mig (och er i min närhet) så han växer upp till en fin människa, inte till en typisk man-man.

     
    • MarySaintMary

      02 mars 2011 at 10:53

      Jag förstår att du är orolig. Dock känns det orimligt att Milo skulle bli överdrivet grabbig. Alltså det är ju MILO! Och mycket kan man säga om hans pappa, men han är ju inte macho iallafall. Och alla andra män du umgås med är ju också bra förebilder på det sättet liksom.

      Men visst, man släpper ju iväg sina barn att bli uppfostrad av andra, så är det ju.

       
  3. Sistermy

    02 mars 2011 at 7:33

    Mycket intressant artikel..!

     

Kommentera

 
