RSS

Med Kate Moss som förebild

21 Mar

Lollar idag över att folk får moralpanik av att Kate Moss gått upp på catwalken rökandes en cigarrett. Alla bah TÄNK PÅ UNGDOMARNA! NU KOMMER JU DOM OCKSÅ BÖRJA RÖKA NÄR KATE MOTHERFUCKING MOSS GÖR DET!

Liksom det är modevisning och det är Kate Moss! Finns det inte värre saker att klaga på när det gäller dessa två företeelser än rökning? Tydligen inte. Kokain och ätstörningar går bra, kör bah, det är väl fint om våra ungdomar slipper bli överviktiga, men tobaksrökning? VIK HÄDAN!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 mars 2011 i Allmänt

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Med Kate Moss som förebild

  1. kajsalisasblogg

    25 mars 2011 at 20:11

    Även om jag inte röker, så håller jag med. Vilket hyckleri. När kommer någon från den branschen att nämna ordet ätstörning över huvudtaget.Finns väl inget som har så mycket jasägare som modebranschen. En så kallad kreativ bransch med självbostade modebloggare som inte vågar säga ett skit. ”Tänk om jag inte får komma på nästa visning” typ. Ta skandalen med Louise Vuitton som stämde tjejen som ville hjälpa sjuka barn i Darfur. Nej, vi är rädda om våra positioner, vi visar bara kläder och håller käft.

     
    • MarySaintMary

      29 mars 2011 at 19:29

      Jag vet, idiotiskt och ännu en orsak till att jag är totalt ointresserad av modebranschen fast de gör lite intressanta grejer ibland (det stod ju i tidningarna för ett tag sen om en skitsnygg ”kvinnlig” catwalkmodell som visade sig vara man, sånt gillar jag).

       

Kommentera

 
