RSS

Sanning i en låda

25 Maj

We Are Saints har äntligen, äntligen mixat sin första låt!

Truth in a Box skrev Randy på fyllan och sen spelade vi in den på skoj när vi hade tröttnat på alla andra låtar, eftersom den var så lätt. Ingen har någon aning om vad texten handlar om och ackordsföljden är A-G-A-D låten igenom. Först hette låten ”Lame”, sedan funderade vi en stund tills vi kom på Truth in a Box, från den bevingade textraden ”You’re still trapped in a box” (fråga inte).

Vi bytte instrument under den här sessionen eftersom, well, det är kul att byta instrument. (Vi säger att det var därför.) Jag spelar således bas på den här låten och Randy spelar gitarr och Anton fick spela in slutriffet, som jag för övrigt uppfann i stundens inlevelse.

Igår lyckades vi äntligen vara alla tre på samma plats samtidigt och vi började med att mixa den här låten eftersom den kändes simplast och vi behövde lära oss programmet. Garageband för övrigt, som jag tyckte var lite meckigt men jag skyller på att jag inte är van vid Mac. (Anton tyckte också det var meckigt, vad han ska skylla på vet jag inte.) Men det fanns bra inställningar man kunde göra och det var tillräckligt enkelt för att till och med vi skulle fatta. Och till sist lyckades vi ställa in alla volymer, fixa lite effekter och klippa bort lite onödiga ljud. Och här har vi resultatet!

OBS! D-I-Y as fuck.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 maj 2011 i Musik

 

Etiketter:

Kommentera

 
