RSS

Avsaknaden av droger

28 Maj

Idag finns en artikel med rubriken Tonåringarna väljer droger före alkohol i DN, som handlar om att fler ungdomar använder cannabis än alkohol i Stockholm. Nu verkar ju studien vara gjord på dem som är inskrivna på nåt slags behandlingshem (stockholmarna bryr sig inte om att förklara sånt), bara 212 personer, men ändå. En fältassistent säger bland annat att cannabis är ”hur lätt som helst att få tag i”, och jag bara…

VAR I HELVETE DÅ?! Inte för att jag varit speciellt mycket i Stockholm visserligen, men jag har knappt sett röken (LOL) av cannabis i hela mitt liv. Även om jag hade velat röka på hade jag aldrig kunnat. Men det kanske är på högstadieskolgårdarna man ska leta?

 
12 kommentarer

Publicerat av på 28 maj 2011 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

12 svar till “Avsaknaden av droger

  1. Patsy

    28 maj 2011 at 9:23

    HAHA!
    ”OM NÅN HAR EN FEMMA GRÖNT SÅ HÖR AV ER!” får du väl skrika ut.

     
    • MarySaintMary

      28 maj 2011 at 9:32

      Jag vill betona att detta är ett hypotetiskt resonemang.

      Host.

       
  2. pigeon

    28 maj 2011 at 10:15

    Jag vill betona att detta är ett hypotetiskt resonemang.

    Host.???

     
  3. Ragnhild

    28 maj 2011 at 11:13

    Det hela kanske har med att cannabisrök inte ser ut som något annat än just rök? Det luktar inte sött och alla andra fördomar som står i alla läroböcker, jag som halvdan rökare (ja det finns vi som röker på speciella tillfällen) på västkusten ser folk som ”rökt på” dagligen till och från jobbet.. Det gäller bara att studera människors beteende så ser du det.

     
  4. caroline

    28 maj 2011 at 11:15

    I oslo är det bara att gå till rätt sida av centralstationen, där pågår städigt en pundarmarknad…..det är inte på en dold sida, utan de står såklart där flest folk passerar, på vägen på mot carl Johan. De är väl affärs människor;) passerar man gänget av pundare hör man ”hasch? hasch? hasch?” Antar att de har annat erbjuda också om man väl stananr för att slå en prat med dem…. finns säkert en sån hörna i sthlm också ;)

     
  5. markus

    28 maj 2011 at 12:19

    Det är ju bra att folk röker istället för krökar.

     
  6. Gustaf

    28 maj 2011 at 14:02

    Ifall du inte har märkt av att folk röker cannabis så har du varit blind för det – du behöver bara veta vad man ska leta efter för tecken på det.

     
  7. MarySaintMary

    29 maj 2011 at 8:54

    Hej alla som har svarat, vad jag menade var att jag aldrig har umgåtts/festat med nån som röker på (vad jag har märkt) och att jag aldrig har blivit erbjuden något själv. Vilket jag tycker är konstigt eftersom det tydligen är så vanligt.

    Sen om random folk jag möter på stan röker på, tja, det märker jag ju som sagt inte eftersom jag inte har nån aning om hur man ser sånt.

     
    • Flip

      09 december 2014 at 8:36

      Ppl like you get all the brsian. I just get to say thanks for he answer.

       
  8. caroline

    29 maj 2011 at 9:11

    du har nog vart närmade än du anar…;) var på en ”bonnafest” för ett tag sen..på landet, typ 15 pers på festen..skulle ut å ta en cigg, då stod de folk å rökte hasch där, å man tänker inte på att de luktar lite annorlunda om man e full å alla andra röker vanliga….

    håll utkik på kommande fester så hittar du nog nåt snart ;) haha

     
  9. Pinglan

    29 maj 2011 at 14:17

    Jasså, är det på skolgården man ska leta!
    jag håller inte heller med om att det skulle vara så jävla lätt att hitta cannabis i Stockholm. Och det kan jag tycka är lite sjukt. Här i Stockholm vet jag inte var jag skal leta, i Berlin kan jag fråga runt lige lugnt, i Amsterdam, där jag knappt hittade i stan en gång – men nog fan vissta jag var rökat fannns…

    /Pinglan

    http://www.ejkorrekt.wordpress.com

     

Kommentera

 
