RSS

Jag känner hur det kryper…vad kan det va?

17 Jun

16. En låt som du brukade älska men nu hatar
17. En låt som du ofta hör på radio

Jag väljer att göra ett gemensamt inlägg för de här två kategorierna, för de brukar sammanfalla väldigt ofta. Titt som tätt hör jag nån ny låt jag verkligen gillar, sedan går den på radion tvåtusenfemhundra gånger och sedan blir jag kräkstrött på den, fast den egentligen är bra. Det händer ju förstås också med låtar som egentligen inte är så bra, men som är så catchy att man älskar dem första gången man hör dem, men som man tröttnar på redan femte gången de spelas.

Nu har jag dock köpt en kassettbandsadapter som gör att jag kan lyssna på Spotify genom min kassettbandspelare i bilen, så jag lyssnar sällan på radion numera (om jag inte råkar köra bil vid 17-tiden för då går Tankesmedjan i P3!) För det är egentligen bara i bilen jag känner ett behov av bakgrundsmusik.

Här är ett typexempel på en låt som jag egentligen tycker om, men som har blivit så ihjälspelad av radion så jag inte kan lyssna på den längre:

 
4 kommentarer

Publicerat av på 17 juni 2011 i Musik

 

Etiketter: , ,

4 svar till “Jag känner hur det kryper…vad kan det va?

  1. Torsken

    18 juni 2011 at 11:26

    hihi å för mig e det tvärtom, tyckte att den låten var VÄRDELÖS när den kom men nu när den har spelats så ofta har jag börjat gilla den ^^

     
    • MarySaintMary

      20 juni 2011 at 14:38

      Ja, ibland går det åt det hållet, men det är mer sällan för min del tyvärr.

       
  2. kajsalisasblogg

    19 juni 2011 at 21:03

    Du är inte ensam om problemet. Brukar skoja på jobbet och säga att vi inte får gå hem för än dom spelat Du Hast med Ramstein 3 gånger på 106,3.

     
    • MarySaintMary

      20 juni 2011 at 14:40

      Haha! Jag tycker mest jag har hört Sonne på Bandit, men de kanske har börjat med en annan Rammsteinlåt nu :P Tycker det är så tråkigt att de måste ha spellistor, kan de inte variera lite? Speciellt när det är radiokanaler som Bandit, som ändå inte har som inriktning att spela det senaste.

       

Kommentera

 
