RSS

I got something to say you know, but nothing comes

17 Jul

19. En låt från din favoritplatta

Jag har inte en favoritplatta men jag har faktiskt en topp 5 utan inbördes ordning, som ser ut såhär (för tillfället):

Hole – Celebrity Skin. Green Day – American Idiot. My Chemical Romance – The Black Parade. Tori Amos –  Little Earthquakes. Green Day – 21st Century Breakdown.

Jag har bloggat både Green Day och Hole i den här utmaningen redan och My Chemical Romance kommer att dyka upp senare, så jag koncentrerar mig på Tori i den här posten.

Underbara, underbara Tori. Vilka stämningar den kvinnan kan skapa med bara ett piano och sig själv. Skulle vilja skriva nåt smart och fint men jag har inga bra ord för det här. Lyssna istället!

Hela skivan Little Earthquakes och en massa annat av Tori finns på Spotify.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 17 juli 2011 i Musik

 

Etiketter: ,

4 svar till “I got something to say you know, but nothing comes

  1. kajsalisasblogg

    20 juli 2011 at 23:43

    Ha ha, Tori var den enda jag inte hade i samlingen, kommer in och lyssnar senare.

     
    • MarySaintMary

      30 juli 2011 at 23:48

      Låter rimligt, de övriga har ju ungefär samma stuk medan Tori sticker ut.

       
  2. Emmas Bokhylla

    21 juli 2011 at 10:12

    Ah, favoritplatta…jag ar sa svart att valja, sjukt svart. Kan kanppt ens valja favoritlat….

     
    • MarySaintMary

      30 juli 2011 at 23:50

      Jag tycker nästan det är lättare att välja skiva än låt. Det finns så många fantastiska låtar, men nästan alla skivor har någon låt som är lite halvkass. Så hittar man en skiva med BARA bra låtar, då vet man att den hamnar högt!

       

Kommentera

 
