RSS

Reflektioner kring händelserna i Norge

28 Jul

Alltså, jag hade ju tänkt blogga mer…jag hade något vanligt trivialt jävla blogginlägg på gång om nåt vanligt jävla trivialt fenomen, sen hände Norge. Och då kändes det jättedumt att blogga om trivialiteter, samtidigt som jag inte hade något vettigt att skriva om Norge heller. Jag blev lite skrivförlamad där ett tag. Men nu tänkte jag skriva lite om Norge. Lösa tankar.

Nu fattar jag World Trade Center-grejen

Jag minns när det hände. Jag slog på tv:n och möttes av solid rök över Manhattan och ett klipp på ett flygplan som flög in i en skyskrapa om och om igen. Och jag tänkte ungefär såhär (kanske känslokallt, vad vet jag): Coolt! Krig? Vem har gjort det här? HAHA, DÄR FICK USA! Visst, synd om dom som var där, och deras familjer. Men 3000 pers i USA, det är ju ingenting emot hur många som dör i svält och krig och sånt varje dag. Sluta vara så USA-fixerade! Men nu, efter Utöya, nu förstår jag. Jag blev också så himla mycket mer påverkad än jag trodde jag skulle bli. Vi hade fest/sleepover den där kvällen och vi bestämde oss för att fortsätta på inslaget spår, så vi bänkade oss inte framför tv:n. Men fast vi försökte såg hela kvällen ändå ut såhär:

Fotot snott av Patsy.

Terroristen och hans manifest

Jag laddade hem hela manifestet så fort jag hittade, jag är så nyfiken av mig att jag måste läsa sånt här. Om inte annat så för the lolz. För visst måste man få skratta åt stackarn som tror att hela världen cirkulerar kring honom, även om han har begått fruktansvärda brott? Jag skrattar åt hans världsbild, åt hans narcissism, åt hans påhittade meriter, åt att han tror media kommer svartmåla honom efter attackerna. Man bara: hur i HELVETE skulle någon kunna svartmåla karln mer än han gjort själv? Kan man ens svartmåla nån som har dödat 76 oskyldiga personer och tror att han är värsta krigshjälten på grund av det? I så fall, hur då? Han bara: Media kommer kalla mig homosexuell! Eh, som om det skulle vara värre?

Hanteringen

Kan bara skicka så jävla mycket kärlek och cred till Norges folk och deras statsminister som har hanterat detta så fint. In your face, terrorist! Du fick oss att kämpa för mer demokrati och mot kulturdiskriminering (rasism, skulle jag kalla det, men så att även högerextremister fattar vad jag menar). HA!

Om ni undrar så har jag medvetet valt att inte skriva hans namn här. Jag vet att alla kan det ändå men det behöver inte mer spridning.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 juli 2011 i Allmänt, Politik

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
