RSS

Yes Poo!

31 Jul

Jag har provat No ‘Poo ett tag för att tvätta mitt hår. Det går ut på att man inte ska använda schampoo för det sliter på håret och innehåller en massa dumma ämnen (typ) utan istället använda olika andra hårtvättningssätt, ett sätt är balsammetoden, där man tvättar håret med balsam istället för schampoo, och andra sätt inkluderar diverse grejer man har i skafferiet, till exempel bikarbonat och äppelcidervinäger. Jag köper verkligen idén för jag tycker det är onödigt att använda starkare kemikalier än man behöver och när man tänker efter, använde stenåldersmänniskorna schampoo eller? (Nä, men de lär ju inte ha tvättat håret med bikarbonat heller, å andra sidan.) Och jag måste säga att det var en helt fantastisk metod…

FÖR DET VAR SÅ JÄVLA SKÖNT ATT TVÄTTA SITT JÄTTEFETTIGA ÄCKLIGA KLIANDE HÅR MED SCHAMPOO EFTER EN OCH EN HALV VECKA!

En befrielse.

Och jo, jag vet att man ska hålla på längre för att hårbottnen ska sluta producera så mycket fett osv osv, men håret gick inte att reda ut och gick typ AV när jag tog i det efter ett tag. Så för er det funkar för, awesome, fortsätt, och jag applåderar er för att ni hjälper till att minska på alla kemikalier i vår miljö. Men jag fortsätter med schampoo. Mitt hår hade varit en enda stor dread om jag hade levt på stenåldern, I guarantee.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 juli 2011 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Yes Poo!

  1. hejheej

    31 juli 2011 at 12:29

    Haha! Fyfan. nej då ska jag nog inte testa det, mitt hår är ju assvårt att borsta ur i vanliga fall så.

     
    • MarySaintMary

      31 juli 2011 at 20:29

      Jag använde ju bikarbonat & äppelcidervinäger, antar att håret är lättare att borsta ut när man använder bara balsam. Men eftersom mitt hår blev så pass fett av Bkb +Äcv så lär det ju bli ännu värre av balsam. Alltså det blev både fett och torrt, samtidigt!

       

Kommentera

 
