RSS

Glad&arg! (Och ledsen.)

01 Aug

20. En låt du lyssnar på när du är arg

Jag brukar inte ta ut aggressioner genom att lyssna på musik, men vill man ha nåt bra att ragea till så rekommenderar jag Skunk Anansie, till exempel Selling Jesus. More attitude than you can handle! Dock att den inte gick att bädda in, så titta på Youtube! Videon är cool. Eller lyssna på hela skivan Paranoid & Sunburnt på Spotify.

Bubblare: Rage Against the Machine. Dom är också väldigt arga och man kan skrika med i FUCK YOU I WON’T DO WHAT YOU TELL ME!!!

21. En låt du lyssnar på när du är lycklig

Om jag ska försöka hitta nåt som inte innehåller min trademarkade komination av lycka/vemod utan enbart glädje så får det bli Presidents of the United States of Americas version av Plastic Bertrand-klassikern Ca Plane Pour Moi. Bara röj och allmän happiness!

22. En låt du lyssnar på när du är ledsen

My Chemical Romance à la Black Parade-tiden funkar alltid när jag är ledsen! Skivan The Black Parade handlar om döden men är märkligt nog den skiva som har tröstat mig mest av alla för sådana triviala saker som till exempel ”hjälp, jag är fast i Tanzania och kommer inte komma hem om inte askmolnet på Island slutar sepa sig!!!”. (Jag var ju lite för gammal för tonårsångest när skivan kom…) Welcome to the Black Parade har en snygg video också, titta på den här (inbäddning inaktiverat, igen, men det är bara för att det är en officiell kanal). Eller lyssna på hela skivan på Spotify.

 
1 kommentar

Publicerat av på 01 augusti 2011 i Musik

 

Etiketter: , , , ,

Ett svar till “Glad&arg! (Och ledsen.)

  1. kajsalisasblogg

    03 augusti 2011 at 14:23

    Min favorit med dom är den här, köpte singeln för en himla massa år sedan ( ärligt talat är det nog det enda jag hört med dom men nu fick jag ju höra en till :) )

    Lade in en speciell video i min blogg eftersom du vann min länktävling. Du får väl avgöra själv om du tycker det stämmer.

     

Kommentera

 
