RSS

Om man inte vill flytta då?

21 Aug

Åh, denna separationsångest. Det blir visst aldrig lättare. Även om jag nu ska flytta tillsammans med min kära pojkvän och bygga upp nåt nytt med honom nu i Örebro, tvärtemot sist när jag flyttade själv, så vill jag ändå bara gråta varje sömnlös natt när jag inte kan sova för att jag ligger och har separationsångest. Sist var det ju också så att jag visste att jag skulle åka hem till Finspång och Benjamin nästan varje helg, nu blir det lite knepigare med den saken även om vi säkerligen är välkomna hos svärföräldrarna när vi vill.

Jag vill inte flytta ifrån lägenheten, jag har bott här i nästan 7 år och trivs skitbra. Den ligger lite avsides men ändå nära centrum, den har en gigantisk inglasad balkong där jag har hängt en miljon gånger med mina vänner på madrasser med indiska kuddar, och vi har knappt några grannar i trappuppgången så man kan spela hur hög musik man vill. Fast en gång när vi satt på balkongen och sjöng en sång för full hals fick vi en applåd när vi var klara!

Patsy, min balkong, Tobias hand och alkohol (utanför bild)

Jag vill inte flytta ifrån min äldsta & bästa vän Patsy och hennes familj, som äntligen, ÄNTLIGEN efter alldeles för många år i den gudsförgätna hålan Tierp flyttade tillbaka till Finspång i vintras. Jag vill ha parkhäng med henne på sommaren, och pulsa hem i snö genom slottsparken från henne på vintern efter att ha försökt kolla på nån film som hennes barn pratat sönder, eller efter att ha druckit alldeles för mycket vin en barnfri kväll.

Randy, min balkong & alkohol (i bild)

Och jag vill förihelvete inte flytta ifrån Randy och våra akustiska rep som alltid urartar till bubbelvinsorgier, jag vill fortsätta skriva musik och vara kreativa ihop, jag vill kunna smita över dit och äta bacon för det är så jävla gott när man inte får hemma. Jag kommer sakna alla spontana träffar som jag egentligen hatar för att jag behöver struktur, men älskar ändå, fan, jag kommer till och med sakna hur arg jag är på mig själv när jag vaknar dagen efter och inser att jag rökt upp en årsranson cigaretter på ett par timmar och lovar mig själv att aldrig mer röka (en gång höll det nästan en vecka).

Fan.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 augusti 2011 i Allmänt

 

Etiketter: ,

3 svar till “Om man inte vill flytta då?

  1. patsy

    21 augusti 2011 at 22:51

    <3

     
  2. Randy

    24 augusti 2011 at 12:04

    <3

     
  3. MarySaintMary

    29 augusti 2011 at 23:22

    <3<3<3

     

Kommentera

 
