RSS

I’ve seen better days, but I don’t care

30 Aug

25. En låt som får dig att skratta

Det finns mycket musik som är rolig, men jag blir riktigt imponerad när folk lyckas göra bra humor av allvarliga saker. Dock togs denna video och låt emot med förskräckelse i England. Skämta om våldtäkt? Och ABORT! Nej, det här censurerar vi! Gaah.

Amanda Palmer med Oasis:

Om ni gillar videon och tycker hela grejen är intressant så läs gärna Amanda Palmers eget blogginlägg om saken. Den sorgliga versionen hon skriver om i inlägget har hon förresten gjort live senare, det finns på Youtube.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 30 augusti 2011 i Musik

 

Etiketter: , , , ,

7 svar till “I’ve seen better days, but I don’t care

  1. Torsken

    30 augusti 2011 at 21:44

    Jag e tacksam för all hjälp jag kan få ;) även om det bara e att sätta på kaffe å ge mig ;P

     
  2. patsy

    30 augusti 2011 at 23:49

    Fyfan vad bra! Älskar den!

     
    • MarySaintMary

      31 augusti 2011 at 12:39

      Jag med, måste börja lyssna mer på Amanda Palmer!

       
  3. kajsalisasblogg

    01 september 2011 at 23:22

    Har just kommit hem efter att partajat lite, på något sätt känner jag att videon handlar om mig, men Oasis är ett villospår. jag har aldrig lyssnat på dom. :)

     
    • MarySaintMary

      02 september 2011 at 16:40

      Du får ersätta dem med valfritt hårdrocks-/punkrockband!

       
  4. Emmas Bokhylla

    06 september 2011 at 15:43

    Den har jag faktiskt aldrig hort talas om, nu maste jag in och lasa hennes blogginlagg!

     
  5. Lottie

    16 september 2011 at 20:43

    Amanda Palmer är bra. Finns fler asbra videos, som Map of Tasmania. Leta rätt på nåt klipp där hon spelar ukulele också t.ex In Between Days, den är fantastisk!

     

Kommentera

 
