RSS

You know what they do to bands like us on Tumblr*

15 Okt

Bloggutmaningen Vecka 6 har denna vecka musik som tema, och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag var för lat att skriva ett inlägg om det. Vecka 6 är, för er som inte vet, en bloggutmaning på temat sex. Sex och musik, således.

Jag har sällan sex till musik, konstigt nog eftersom både jag och han som jag oftast har sex med är typ såhär: MUSIKMUSIKMUSIKMUSIKOMGMUSIK!!!!!!!1111 Men vi har aldrig lyckats bra med den kombinationen på nåt sätt. Sex får stå för sig och musik för sig, liksom. Och jag tycker het musik står bra på egna ben utan att man ska behöva hålla på och pilla med kön samtidigt.

Alla de bästa banden är såna där man vill ligga med sångaren. Eller med allihop. Eller vill att de ska ligga med varann medan man står i publiken och skriker typ ”Bite my lip and close my eyes, take me away to paradise”. Och jag älskar bandom för det är som världen fast tvärtom. Bandom är vad som uppstår när tonårstjejerna har makten och the boys in the band kanske inte reduceras till, men ändå till stor del ses som, sexobjekt. (Linus Fremin skrev intressant om det häromveckan.)

Frank Iero (My Chemical Romance)

Sen finns det ju också låtar som är så jävla bra att man vill ligga med dem. Som man bara: gasp! när man hör, och sen sitter man där med pirr lite överallt och fattar inte vad som har hänt. Men eftersom allt har en kontext så händer detta mig oftast med låtar från band som dem beskrivna ovan. Gärna med en video till. En het video. Med ett band som fattar grejen med bandom, och som tar den och utvecklar den i canon (exempel: Frank & Gerard hånglar på scen). Eller som vet att de är heta och spelar på det, som Mat Devine i Kill Hannah. Lips Like Morphine. Sex/kärlek/drog-metafor, överanvänd as fuck, men jag gillart.

Det är sjukt hett att spela i band också för övrigt. Alla borde testa!

————————————————————————————————-

* Vad de gör med band som dem på Tumblr? Typ sånt här: http://inappropriatethingstosaytomcr.tumblr.com/post/4209159299

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 oktober 2011 i Hett, Musik

 

Etiketter: , , , ,

Ett svar till “You know what they do to bands like us on Tumblr*

Kommentera

 
