RSS

Och jag som inte ens har en elgitarr

18 Okt

27. En låt du skulle vilja kunna spela på instrument

Här skulle jag kunna lägga upp precis vilken låt som helst, för jag vill kunna ALLT, typ. Men om jag ska välja ett instrument som känns rimligt att jag skulle kunna utveckla mig inom så blir det gitarr förstås. Och en gitarrist som spelar på ett eget och jävligt coolt sätt är Tom Morello från Rage Against the Machine. Här är ett exempel:

Så det skulle ju vara kul att kunna. Dock att jag en gång hittade en video på Youtube som skulle visa hur man spelade nån viss Rage Against the Machine-låt à la Tom Morello, jag tyckte det kunde vara intressant och klickade. Så var det typ en show-off av alla Tom Morellos olika effektpedaler. ”Sen för att få det här ljudet trycker man på den här pedalen”. Jaha, liksom. Kul.

 
1 kommentar

Publicerat av på 18 oktober 2011 i Musik

 

Etiketter: , , ,

Ett svar till “Och jag som inte ens har en elgitarr

  1. Lottie

    30 oktober 2011 at 13:57

    Lite av favoriter, har hängt med sen början av 90-talet då en ung kille, som numera är kommunalråd, :) introducerade bandet för mig. Rage! Tom Morello, en av rockvärldens bästa med tyvärr inte så känd…

     

Kommentera

 
