RSS

MarySaintMary goes gay

12 Nov

Alltså, jag är ju inte den som är är lagd åt det lesbiska hållet sådär väldans mycket i vanliga fall, men det finns en tv-serie där jag verkligen inte fastat för nån av killarna, nämligen Glee. Puck ser gammal ut, Finn är för gullig för min smak, Artie är sexist, Mike har inga personlighetsdrag förutom att han är asiat, Kurt är ga-ha-hayyy och Blaine fruktansvärt tråkig. Men tjejerna i den här serien! Hot damn! Kan inte bestämma mig för vem som är mest fab.

Santana.

Brittany.

Det roliga är dock att man inte behöver bestämma sig, för dessa asheta brudar är nämligen ihop med varann! I seriens början är de bästa vänner, och många läste redan då in mellan raderna att de hade mer än så ihop. Mycket riktigt bekräftades detta längre in i serien. Jag älskar hela deras story, hur Santana är den enda som förstår Brittanys egenheter, och hur Brittany stödjer Santana i hennes ångestfyllda försök till komma ut-process. Och att de inte får varann direkt, och allt är inte frid och fröjd, men man vet ändå att de hör ihop, till slut.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 november 2011 i Hett, Musik

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

 
