RSS

MarySaintMary ragear på Robert Gustafsson

23 Nov

En av Sveriges roligaste komiker uppmärksammade idag på Twitter hur jävla lam en av Sveriges tråkigaste komiker är. (Jag är i och för sig tveksam till om Nanna Johansson kallar sig komiker, men hon borde för hon är förjävla rolig. Däremot är jag tyvärr helt säker på att Robert Gustafsson kallar sig komiker. ”Kungen av humor!” stoltserar han nämligen med på sin hemsida.) Jag fick den där känslan av skräckblandad förtjusning och tittade in på Roberts hemsida. Där kan man klicka sig in på en rubrik som heter ”Fun stuff” och vidare till ”Roberts roliga bilder”. Ja, ”Fun stuff”. (Vill minnas att jag hade liknande rubriker på min första hemsida. På Geocities. På 90-talet. På högstadiet.)

Här har alltså den självutnämnda kungen av humor valt att på sin hemsida lägga ut lite skojsiga bilder som han har hittat (eller gjort själv, framgår inte) på internet. Så vad tycker Kungen av Humor är så roligt att det är värt att läggas upp på hans, Sveriges roligaste mans, hemsida? Jo, det ska jag tala om för er, kära läsare.

1) En tecknad bild på ”kvinnans hjärna”. Komplett med en stor huvudvärksgenerator och pyttepytteliten tekniskt kunnande-partikel. Den sedvanliga medföljande ”mannens hjärna” (med två stora sexcentran bland annat, KUL VA?!) medföljer ej. Betyg: 0/5. Det var inte ens kul första gången man såg den, vilket lär ha varit långt innan jag föddes. Kanske också innan Robert föddes.

2) ”Finsk julkalender”, ett kort på en platta öl där någon skrivit dit siffror för varje ölburk, 1-24. HÖHÖ, JA MAN VET JU HUR FINNAR ÄR! DRICKER SPRIT JÄMT!!! Betyg: 0/5.

3) ”Julstaken”, ett foto på en snöskulptur i form av en kuk. Betyg: 0/5. Ja, jag tyckte med detta var kul i högstadiet. Sen kom jag på att ingen nånsin gör snöfittor och sen tröttnade jag på pubertal humor. Nästa!

4-6) Tre magasingenereringar med Roberts ansikte på framsidan. Titlarna på tidningarna är ”SEXY”, ”VOGUE” och ”MOTORMANIA”. Här fattar jag inte ens vad som ska vara det roliga. Det här är ju inte ens kul att göra på sitt eget ansikte? 0/5.

7) ”Give me the shit pig”, ett barn som slickar på ett gristryne. ??? Betyg: 1/5, barnet är ju ganska sött.

8) Ett kort på en skylt för ett apotek i England, vid namn ”ENDA HORAN LTD.” Betyg: 1/5, jag hade kanske skrattat om jag gått förbi det själv. Lite grann. Typ ett Sheldonskratt. Om jag var full.

9) ”Positive proof of global warming”, och sedan ett klädstreck med bilder på kvinnliga underkläder från 1700-talet och fram till 2006. Minskande i storlek. De sista är pyttesmå stringtrosor. Inga manliga underkläder så långt ögat når. 0/5.

10) ”Gosig jul”, bild från kommunistkina med typ Mao Zedong och en massa annat folk och så nån figur av Robert Gustafsson inklippt bredvid. Betyg: ? Fattar inte.

11) ”Nöden har ingen lag”, en bild på nån idrottare som satt sig ner och kissar ut genom byxgrenen. 0/5.

12) Ett hus som det står ”Bögballe kloakservice” på. Alltså fy fan vilket jävla uttjatat skämt, jag vill dööööööööööööööööööööölsakdjfaälsdkjfäalskdf Betyg: -1/5

13) En gammaldags bild på en person som sitter och tänker ”Kan ingen djävul uppfinna TV:n!” Betyg: 3/5. Det är ju lite småkul! Nån förr i tiden tänker på nåt som inte är uppfunnet än. Inte för att inte andra har gjort det bättre, t ex Grotescos sketch med riddarna, men ändå.

14) Mona-Lisa med Roberts ansikte inmorfat. Jaha. 0/5.

15) ”Elin och Tiger önskar God Jul!” En bild på Tiger Woods och Elin där han är asfult photoshoppat (möjligen till och med paintat) sönderslagen och hon håller i en golfklubba och ler. Fräscht. Och så tjatar folk på att kvinnors våld mot män inte tas på allvar… 0/5.

”Kungen av Humor” har alltså valt ut 15 roliga bilder som han tycker är så HIMLA KUL att han bara måste lägga upp dem på sin hemsida. Hans allra bästa, roligaste, skojsigaste bilder!!! Men det är inte ens så att jag bara inte tycker att de håller klass för en av Sveriges kändaste komiker. De håller inte ens Facebookklass. Jag skulle skämmas om nån av mina Facebookvänner la upp de här bilderna. Alltså, det är sånt jag ragerensar bort Facebookvänner för. Seri-jävla-öst!

 
7 kommentarer

Publicerat av på 23 november 2011 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

7 svar till “MarySaintMary ragear på Robert Gustafsson

  1. patsy

    23 november 2011 at 19:26

    hahahahaha fyfan jag dööör! hatar’n! haha!

     
  2. Arga bibliotekstanten

    23 november 2011 at 19:43

    Men guuud ja, jag såg också den länken. Det var det mest patetiska jag sett på länge, mellanstadienivå. Samtidigt som det känns som en riktigt gammal skitgubbe med föråldrad kvinnosyn. Alltså, det var jättelänge sedan jag tyckte RG var rolig, typ Percy tårar, och då för att det var så bra manus. Nu orkar jag inte med honom längre… Bläääää.

     
    • MarySaintMary

      23 november 2011 at 21:16

      Jo precis. Jag gillade Nile City, Percy Tårar och dom grejerna. Och Björnes magasin förstås! Men om det var för att han var roligare då, eller om jag hade lägre krav på den tiden är lite svårt att säga. Samtidigt har jag aldrig varit något stort fan av just Robert Gustafsson, gillade de andra killingarna mer.

       
  3. hanna - happy happy fatgirl

    28 november 2011 at 23:30

    Genialt freakin inlägg. Robert Gustafsson är nowadays verkligen världens tristaste komiker. Kommer ihåg att han typ sagt att anledningen till att det finns färre roliga kvinnliga komiker är för att tjejer helt enkelt är tråkigare. Hata.

     
    • MarySaintMary

      29 november 2011 at 15:22

      Tack! Jamen eller hur, fattar inte hur en totalt humorbefriad människa kan vara komiker. Det är liksom buskisklass på det.

       
  4. kajsalisasblogg

    03 december 2011 at 13:46

    Det är bara att konstatera, han var bäst ihop med Killinggänget. Lasse Kongo, Kapten Klänning Reynold i ottan och alla andra sjuka personligheter. Shit börjar ana lite nostalgi här :)

     

Kommentera

 
