RSS

Finspång kommer till insikt

09 Dec

Okej. NU har politikerna i Finspång fattat att det är lite väl dyrt att gå och motionssimma på Medley i Finspång. Frågan om badpriserna (maxpriserna, mer än så fick vi inte bestämma) var uppe på servicenämnden när jag satt i den när Medley höll på att byggas när det nu var, 2006-2007 sådär. Och jag bara: fast hallå. Vi kan ju inte ta 80 spänn för ett bad. Vad kostade det i gamla badhuset? 30? Och alla bara: Men det är ju nytt och fint och vi måste tjäna in pengarna! Och jag bara: Men hur ska nån ha råd att gå dit då? Tänk på t ex gymnasieungdomar, och de bara (obs, medelåldern på övriga var ca 60 år): Meh, ungdomar får väl prioritera! Sedan tog de bilen hem till sin villa 500 meter bort, köpte med sig färdigmat på vägen, tände en brasa i öppna spisen, tackade städhjälpen för idag, sjönk ner i en fåtölj med en kopp kaffe från espressomaskinen och började läsa en sån veckotidning som de prenumererade på bara av gammal vana för att sedan vaska den halvläst för att de egentligen inte gillade den ändå. (Föreställde jag mig iallafall medan jag cyklade hem genom hela Finspång i blåst och regn för att när jag kom hem försöka skapa en måltid av kranvatten, linser och lite god vilja.)

Inte ens min egen partikamrat höll med mig (jag var bara ersättare, han fick rösta, inte jag). Den enda som höll med mig var faktiskt en moderat, men inte ens det hjälpte ju tyvärr. Men nu verkar politikerna kommit på andra tankar och det var ju fint! Lite sent, men ändå. Hoppas bara de minns vem som sa det först! (As if.)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 09 december 2011 i Allmänt, Politik

 

Etiketter:

Kommentera

 
