RSS

Like a boss!

27 Feb

(Ja, alltså. Gilla en chef, liksom.)

Har inget genomtänkt alls att säga idag utan vill bara glatt meddela att jag spontansökte två jobb idag på eftermiddagen, och har redan fått utdelning i form av en intervju nästa vecka från det ena, och ett jobb imorgon från det andra!

*paus för applåder och glada tillrop*

Det är snabba ryck i tolkvärlden. Jag önskar att resten av arbetsmarknaden kunde vara så snabb också, och tänker på alla arbetslösa som söker jobb dag ut och dag in och knappt får några svar över huvud taget (jag har varit där, och jag vet att det känns för jävligt). Och en del av det ligger väl i mina egna val: jag har valt att gå en viss utbildning, och jag har valt att flytta till Örebro, dövstaden nummer 1 i Sverige. Men det är nog en rätt stor skopa tur och tajming också.

Så håll tummarna för mig att det går bra!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 februari 2012 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Like a boss!

  1. Alice

    27 februari 2012 at 22:25

    Kul för dig!

     
  2. kajsalisasblogg

    01 mars 2012 at 1:37

    Håller tummarna, go for it !!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

Kommentera

 
