RSS

That’s what I missed…about Glee!

28 Mar

Jag såg avsnittet ”The Spanish Teacher” av Glee idag (jag vet, jag är efter). Det var roligt för det var verkligen en uppryckning! Jag började allvarligt fundera på att sluta titta efter ”Michael”-avsnittet (ett specialavsnitt om Michael Jackson), som jag tyckte var fruktansvärt tråkigt (dessutom har jag aldrig gillat Michael Jackson). Jag vet inte om det är så att jag gillar Glee av helt andra anledningar än andra gör det. Jag är nämligen inte speciellt förtjust i sångnumren generellt, jag gillar oftast inte låtarna och dessutom tycker jag numren är plastiga och låter alldeles för studioinspelade för att det ska funka. Dessutom är jag inte överförtjust i någon av karaktärerna med några få undantag. Det som jag älskar med Glee är att det är så jävla random! Karaktärerna är sinnessjuka, plotten hänger inte ihop, ibland är folk kompisar fast de aldrig har pratat med varann förut, weirda saker händer osv. Jag gillar även att serien har gått in för att representera varenda minoritet som finns i hela USA (olika etniciteter, sexualiteter, funktionshinder osv), även om det finns EXTREMT mycket övrigt att önska i sättet de gör det på.

Och i det här avsnittet får vi se en massa saker av det jag tycker om hos Glee. Musiken är trist som vanligt, men vi får veta mer om Emmas underbara broschyrer (”So, you’re a two-timing ho” till Mercedes och ”So, you’re dating a two-timing ho” till Sam), Sue kommer på en asweird idé (like old times!), Santana är awesome (om än lite väl smetig i slutet), Ricky Martin är med och alla, kön och läggning irrelevant, blir typ helt fascinerade av hur het han är (Kurt och Rachel får kåtslag, men även heterosexuella Arthur och homosexuella Santana dreglar i smyg). Och det framkommer att spanskaläraren Will inte kan spanska! Så jälva random, Glee, jag älskar dig!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 mars 2012 i TV-serier

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
