RSS

Söndagsläsning

29 Apr

Jag har ju som sagt ett litet projekt jag sysslar med tillsammans med min vän Randy. Vi skriver på en berättelse om två tonårskillar som heter Adam och Emil, där vi skriver vartannat kapitel. Både som en kul grej och för att vi vill att folk ska läsa den! För att peppa oss själva lite mer lägger jag nu ut en länk till berättelsen här (då måste vi ju ta seriöst på uppdateringarna).

Emil & Adam

Läs gärna, om ni gillar så skriv JÄTTEGÄRNA det! Eller skriv vad ni tycker över huvud taget. Det är ganska korta kapitel, bara fem uppe än så länge, och fler kommer i ganska moderat tempo, så det är inget jobbigt projekt att läsa. Spotifylista till ”boken” kommer också upp endera dagen, det ni.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 29 april 2012 i Läsning

 

Etiketter: ,

7 svar till “Söndagsläsning

  1. Sigrid Drakhjärta

    29 april 2012 at 20:20

    Du har blivit utmanad på min blogg! :)

     
    • MarySaintMary

      30 april 2012 at 10:43

      Kul, ska kolla in!

       
  2. KajsaLisa

    30 april 2012 at 0:46

    Läste första kapitlet alltså ditt, har en liten fundering. Blir det inte svårt att skriva varannat kapitel. Man har ju olika sätt att skriva, eller försöker ni lägga upp en struktur där berättandet skall bli så lika som möjligt. Själv lägger jag rätt mycket på miljöbeskrivningar och reflektioner, men andra skriver ju på helt andra sätt.
    Men jag skall följa den och kommentera, för själva iden är ju kul.

     
    • MarySaintMary

      30 april 2012 at 10:47

      Vi diskuterade det innan vi började, men vi kom fram till att det inte spelar så stor roll, eftersom vi skriver ur två olika karaktärers perspektiv, och de två karaktärerna upplever ju världen på olika sätt. Men vi kom överens om att vi båda ska skriva i presens och jag-form, så det blir enklare att läsa. Det finns ju publicerade böcker som är skrivna på samma sätt, t.ex. Dash & Lilys utmaningsbok av David Levithan & Rachel Cohn samt Den andre Will Grayson av David Levithan och John Green.

       
  3. Anna

    30 april 2012 at 11:49

    Vilket roligt projekt! Jag gjorde något liknande med en kompis när vi var yngre – skrev samma historia från olika synvinklar/personer. Riktigt roligt, men samtidigt en utmaning att få ihop det! Läste precis era kapitel så här långt och kommer helt klart fortsätta läsa :)

     
    • MarySaintMary

      01 maj 2012 at 14:56

      Ja, det ska bli spännande att få ihop det :) Kul att du läser!

       
  4. kajsalisasblogg

    18 maj 2012 at 22:57

    Så där, nu har jag kommenterat lite. Ta det bara som mina subjektiva värderingar.

     

Kommentera

 
