RSS

En sån där svara-på-en-massa-frågor-grej

04 Maj

Det finns en bloggutmaning som cirkulerat ett bra tag i min bloggosfär och nu har Sigrid utmanat mig! Det går ut på att man får 11 frågor att svara på och sen ska man skriva 11 nya till 11 nya personer.

1. Har du någon låtsasvän?
Jag har inte en låtsasvän, men jag är väldigt bra på att föra samtal i huvudet med fiktiva personer eller ännu hellre personer som finns på riktigt, typ den bandmedlem jag har en crush på för tillfället. Till exempel när jag är ute och går eller ska sova, sådana tillfällen som jag inte kan sysselsätta mig med annat.

2. Vilken insekt är du mest lik till beteendet?
Såna där slöa vinterflugor, som inte orkar flytta på sig ens när man ska smälla dem med flugsmällan.

3. Var ligger världens mest fantastiska plats?
Jag är så fruktansvärt nöjd med att bo i Sverige på sommaren. Jag har letat i mina kartböcker efter ett motsvarande ställe jag (hypotetiskt) skulle kunna flytta till under vinterhalvåret, alltså ett ställe som ligger på södra halvklotet och har lika långa dagar som Sverige har långa nätter på vintern. Tyvärr hamnar man i Antarktis då såatteeh. Frågan skulle bättre ha ställts: när ligger världens mest fantastiska plats? Svar: juni. I Sverige.

4. Hur skulle din gravsten se ut?
Åååh, den här frågan skulle jag ha fått under min pseudogoth-Cradle of Filth-vampyr-svart smink-dödsromantik-Edgar Allan Poe-period. Men som det ser ut nu bryr jag mig inte så mycket. Det får vara upp till de anhöriga.

5. Vilket är det finaste trädet?
Fråga mig när som helst utom under pollensäsongen, och jag skulle svara björk. Men nu får jag väl säga bok eller nåt. Fulast är iallafall tall!

6. Finns spöken?
Nej.

7. Om du fick välja mellan att kunna flyga och kunna andas under vatten, vad skulle du välja?
Flyga, helt klart. Visserligen brukar jag drömma mardrömmar om att drunkna, men jag känner ingen direkt längtan efter att utforska havsdjupen eller för den delen sjöbottnarna. Flyga skulle vara awesome!

8. Är du kär i någon?
Jag brukar alltid bli kär i nån ny person varje vår (typ: en kändis) men det har lagt sig nu, tror jag. Och det är väl tur det, eftersom jag redan har en pojkvän.

9. Ljus eller mörker?
LJUS x 100000000 stjärnstopp. Jag mår jättedåligt av för mycket mörker.

10. Om du fick förmågan att resa i tiden, vart skulle du resa först?
Framåt hade ju varit spännande. 100 år framåt typ, se vad som har förändrats. Men skulle även gå på Beatles-konsert.

11. Om du fick uppfinna en egen djurart, hur skulle den se ut?
En katt som jag inte var allergisk mot. En kelen sak. Sen skulle den gärna få vara jättesmart också så man kunde släppa ut den utan att vara rädd att den skulle bli överkörd eller springa bort.

Här är mina elva frågor:

1. Vilken var den senaste boken du läste? Var den bra?
2. Vilken var den senaste filmen du såg? Var den bra?
3. Prenumererar du på någon tidning och i så fall vilken?
4. Vilken är din favoritlåt just nu? (Man kanske måste välja flera, det är ok.)
5. Vilken kändis/fiktiv figur skulle du helst ligga med?
6. Vad tror du att du gör om 5 år?
7. Om du fick drömma, vad skulle du göra om 5 år?
8. Vad är det första du gör på internet varje dag?
9. Vilka dåliga vanor har du som du skulle vilja bli av med?
10. Berätta om något du är stolt över!
11. Vad skulle du rädda först om det började brinna hemma hos dig (bortsett från andra människor och djur)?

Jag utmanar Johanna, Maria, Karin, Anton, Emil & Adam, Elisabeth, KajsaLisa, Peaches, Ann och …alla andra som jag skulle kunna tänka mig att utmana har nog redan fått den här utmaningen så jag stannar där. Jag blir inte ledsen om ni inte vill/orkar svara!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 04 maj 2012 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

4 svar till “En sån där svara-på-en-massa-frågor-grej

  1. Anton

    06 maj 2012 at 20:27

    90% färdigt!

     
  2. kajsalisasblogg

    17 maj 2012 at 9:42

    Oj, det här har jag missat, men jag gör något på det efter helgen, just nu har jag hela huvudet fullt med saker som behöver tömmas.

     
    • MarySaintMary

      17 maj 2012 at 10:42

      Det är helt lugnt :)

       
  3. Hand in glove

    02 juni 2012 at 17:55

    Oj, jag hade också missat. Men nu så kommer svaren :)

     

Kommentera

 
