RSS

MarySaintMary, way down south

31 Jul

Jag har varit på en minst sagt intensiv resa nu onsdag-söndag, som har gått Örebro-Halmstad-Göteborg-Köpenhamn-Lund-Malmö-Lund-Örebro. Jag har hunnit med att rädda en tant, bada vid Tylösand, gå på West Coast Riot och se Randys enda sverigespelning, Turbonegro med nya sångaren, Against Me!, Rancid och Anti-Flag. Jag har hängt hemma hos Elisabeth och kedjetittat på Daria/sovit, träffat en random tysk och åkt nattbuss till Köpenhamn med hans kompis och glömt bort att sova, för att istället försöka sova på en bänk på stationen i Köpenhamn och blivit utskälld av en vakt. När jag till slut mötte upp mina vänner tvingade de mig att promenera runt i Köpenhamn så att jag nästan började gråta av utmattning och lågt blodsocker, men vi kom ändå till en fin restaurang med vegetarisk buffé och i Christiania fick jag äntligen sova en stund i gräset.

Trött tjej i Danmark.

Jag har sympatihängt på Sönder Boulevard med mina Thåströmälskande vänner, tagit tåget till Lund och stupat i säng. Jag har åkt till Malmö och gått i skivaffär och ätit billig falafel med halloumi, åkt tillbaka till Lund igen och dansat bugg till queerdansbandet Klas-Ingelaz som Magnus spelar i, för att sedan gå ut på ett helt fantastiskt uteställe som spelade musik som hade kunnat vara en av mina Spotifylistor rakt av och där alla dansade mellan borden och sjöng med i Common People och Killing in the Name. Jag har internskämtat, skrattat, umgåtts med galet mycket folk, myst i solen, rökt Black Devil och druckit rom&cola. På vägen hem stannade vi vid Cliff Burtons minnessten och blev utskällda av en arg gubbe. All in all, en helt awesome semester.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 juli 2012 i Allmänt

 

Etiketter: , , , , ,

2 svar till “MarySaintMary, way down south

  1. kajsalisasblogg

    06 augusti 2012 at 17:28

    Oj, det hade ju räckt till minst tio inlägg! Hur var nya sångare förresten ? Har alltid kopplat ihop bandet med Hank von Helvete, men jag kanske har fel.

     
    • MarySaintMary

      07 augusti 2012 at 11:13

      Turbonegro var bra med nya sångaren! Han sjunger inte riktigt lika bra men han frontar precis lika bra, han gör ju samma grej liksom. De körde mycket nytt material också, lite tråkigt men förstår ju att de vill etablera sig som ”nya Turbonegro”. Tycker skivan är rätt bra också.

       

Kommentera

 
