RSS

Att förstora upp saker

16 Okt

Såg den här bilden i en facebookgrupp jag är med i idag. Och sådär är det på internet, det vet vi ju efter armhålegate i Melodifestivalen. Män deklarerar att det är äckligt och sunkigt och att ingen kommer vilja ligga med en tjej med hår under armarna. Men allvarligt, hur ofta stöter ni på detta i verkligheten? Jag har inte rakat mig under armarna eller på benen på många, många år, och jag har aldrig fått nån illasinnad kommentar. Jag är övertygad om att folk tycker saker, men det är aldrig nån som sagt det till mig. Och det värsta som har hänt i sängkammaren är att killen ifråga har tittat nyfiket på håret och talat om för mig att jag visst har ”glömt att raka mig”, varpå jag har svarat ”nej, jag har inte glömt, jag har bara struntat i det”. Då har de dragit lite intresserat i håret, sedan har de glömt bort det för mina andra, i sammanhanget mer intressanta kroppsdelar. Och ja, de har hört av sig igen.

Liksom, vem bryr sig? Det känns så ointressant i sammanhanget sex. Att det skulle vara en dealbreaker med lite hår (eller celluliter, eller fett, eller bristningar, eller whatever) känns bara extremt orimligt.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 16 oktober 2012 i Feminism

 

Etiketter: , ,

5 svar till “Att förstora upp saker

  1. Patsy

    17 oktober 2012 at 10:09

    Men JA. Har heller inte legat med nån som har gnällt över lite hår om jag väl har haft det. Har tillochmed hört att jag har så skön stubb på benen. Folk har ju mer blivit positivt överraskade än negativt liksom..
    Men å andra sidan kanske det beror på i vilka kretsar man hänger i också… Eller ja, typen av folk man ligger med…

     
    • MarySaintMary

      17 oktober 2012 at 10:13

      Fast jag har legat med en del ”verklighetens folk” också.

       
    • Patsy

      17 oktober 2012 at 10:23

      Haha! Ja, jo.. okej då. Jag tänker mest att det säkert är annorlunda typ på Stureplan. Kanske. Eller jag vet ju inte, det är ju bara fördomar.

       
  2. Tetra

    22 oktober 2012 at 23:05

    Hmm det känns som ovanligt puckade människor du ligger med om de påpekar att du har glömt att raka dig när det uppenbarligen är långt nog att dra i och därför rimligtvis borde ha suttit där ett tag.
    Skulle dock vara lite spännande att se en av dessa hårhatande killar ”in action”. Halvvägs igenom samlaget, han upptäcker att jag har hår under armarna och bara reser sig upp och går därifrån. Gärna att han slänger ur sig en kommentar om att jag aldrig kommer att få ligga, när han endå är igång.

     
    • MarySaintMary

      23 oktober 2012 at 15:30

      Haha, jaa. Jag brukar inte välja tillfälliga sexpartners efter IQ.

      Det scenariot skulle onekligen vara väldigt kul. Eller att han upptäcker det efteråt när man ligger och myser och bara: WHAT! Har jag närt en FEMINIST vid min barm!?

       

Kommentera

 
