RSS

All work and no play

15 Nov

Jag har skaffat mig ett jobb, om ni undrar vad jag sysslar med. (Inte klippt mig än dock, fast jag har råd nu, men ingen tid.) Så jag jobbar -> är trött -> sover. Jag har alltid sagt att heltidsjobb inte är något för mig och det står jag fast vid. Har jobbat i fyra dagar och har redan svinont i axlarna (typisk tolkskada), ont i magen, ont i huvudet och kan inte sova på nätterna trots astrött. Men man vänjer sig väl och jag får ju pengar. Är inte ett dugg pengakåt men man måste ju ha dem för att överleva.

Okej, nu låter jag asbitter. Arbetsuppgifterna är väldigt roliga och utvecklande så det är verkligen inte det som är problemet. Alla arbetskamraterna är trevliga och säger välkommen och hoppas du ska trivas osv, tyvärr är de ca 100 stycken (skojar inte) så jag kommer ju inte ihåg ett enda namn. Kanske har lärt mig dem tills mitt vikariat går ut om 6 månader.

Men alltså, det här med 8 timmars jobb om dagen, fem dagar i veckan. Varför? Vem vill ha det så egentligen? Fattar verkligen inte grejen.

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 november 2012 i Allmänt

 

Etiketter: , , ,

Ett svar till “All work and no play

  1. kajsalisasblogg

    19 november 2012 at 1:21

    Jag har fattat grejen, anledningen är att vi skall förstå hur värdefull vår fritid är och ta väl vara på den. Då har man ju något att tänka på dom där 8 timmarna också, så går dom lite snabbare.

     

Kommentera

 
