RSS

En dag på jobbet

17 Nov

Scen: Lunchrum på jobbet. Ett gäng arbetskamrater, mest tjejer i 25-30-årsåldern, sitter och äter.

Alla: Bla bla bla barn, bla bla bla graviditeter, bla bla bla förlossningar, bla bla bla dagis.

Jag: *zonar ut och tänker på kattungar på youtube*

Någon: Bla bla bla…(något fångar min uppmärksamhet)…jamen det är ju typiskt killar, de är ju alltid sådär. Aldrig ser de när man har klippt sig eller köpt en ny tröja, så himla konstigt! Jag fattar inte hur de inte kan se det!

Alla: *håller med och skrattar igenkännande*

Någon: JA GUD MIN MAN SER ALDRIG SÅNT HAHAHAHA!

Jag: Fast jag tycker inte det är så konstigt, det har ju med ens perception att göra. Jag, till exempel, ser sällan sånt men min pojkvän gör det alltid. Så jag tror kanske inte det har så mycket med kön att göra.

Alla: *vänder sina huvuden mot mig och stirrar*

Alla: …..

Jag: Ja, eller det kanske är mer tjejer som tänker på sånt men det är ju för att man har lärt sig sen man var liten att det är viktigt med utseende.

Alla: …..

Någon: Ja…alla är ju olika…

*skrap av bestick mot tallrikar*

Dålig stämning: *ensues*

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 november 2012 i Allmänt, Feminism

 

Etiketter: ,

2 svar till “En dag på jobbet

  1. Patsy

    17 november 2012 at 19:43

    Haha! Det var kul skrivet, även om jag fattar att det var kanske lite halvjobbigt…Fast bra ändå att du sa så, tycker jag.

     
  2. Angelica

    18 november 2012 at 15:50

    Lite synd att många inte verkar inse hur mycket vi faktiskt påverkas av samhällets normer.

     

Kommentera

 
