RSS

There goes my hero

01 Jan

Jag har haft min HTC Hero sedan vårterminen i femman, alltså snart tre år. Det var inte så vanligt med smartphones då, så jag har haft den så länge att folk när jag skaffade den sa saker som ”Haha, vilken stor mobil du har!”. Nu har den en väldigt modest storlek jämfört med modernare mobiler.

HTC Hero

Men nu är det dags att lämna min gamla hjälte, dels operativsystemet inte uppdaterats på år och dar och dels för att den helt enkelt har blivit gammal och trött. Så nu behöver jag hjälp med vilken ny mobil jag ska välja! Enda kravet är väl egentligen att det ska vara en Android, men jag vill inte heller att den ska vara för stor så den inte får plats i fickan. Älskar den lilla böjen längst ner på Heron, men tror den kan vara svår att få tag i på nyare mobiler. Vill gärna att den ska hålla länge osv (både hård- och mjukvarumässigt), och om det finns nån miljövänlig variant så skadar det ju inte.

Har ni några bra tips?

 
5 kommentarer

Publicerat av på 01 januari 2013 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

5 svar till “There goes my hero

  1. Angelica

    02 januari 2013 at 17:44

    Samsung Galaxy S3 ska tydligen vara en riktigt bra telefon. Dock är den ganska stor.

     
    • MarySaintMary

      02 januari 2013 at 18:14

      Ja, jag funderar på Samsung Galaxy S3 Mini, som ser likadan ut fast mindre, men de säger att den tydligen inte lika bra.

       
  2. Calle

    10 april 2013 at 21:23

    En FairPhone förstås!
    http://www.fairphone.com/

     
    • MarySaintMary

      11 april 2013 at 9:43

      Det där verkar ju bra! Men finns inte än eller?

       
    • Calle

      11 april 2013 at 9:53

      Nej, men den går att boka. Ska komma senare i år, om jag förstod det rätt.
      Själv är jag längst ner på näringskedjan vad gäller mobiltelefoner, har bara andras gamla avlagda, så jag är inte så insatt. Läste om den där på bloggen http://rattviselektronik.wordpress.com/

       

Kommentera

 
