RSS

Störiga grejer på sociala medier

20 Apr

…och med sociala medier menar jag Facebook.

1. När folk hatar särskrivningar. Visst, jag stör mig själv på särskrivningar, men det finns en viss typ av människor som hatar särskrivningar och vill ”skoja till det” genom att själva använda särskrivningar när de talar om det. Typ ”Varför måste alla sär skriva hela tiden? Det är jätte störande!” VAD ÄR GREJEN MED DET? SLUTA!

2. När folk postar gamla skämt. Som till exempel ”brun hårig sjuk sköterska” (relaterat till punkt 1) eller den där ”Nu har lärarna kommit på ett nytt sätt att lära ut ordklasser! Substantiv är ord man kan sätta jävel efter…” som var typ cool och edgy när min mamma gick i skolan på 50-talet. (I kid you not. Jag hörde denna första gången i lågstadiet på 90-talet och berättade för mamma och hon bara suckade, ungefär som jag gör nu.)

3 När folk likear ovanstående grejer och skriver typ ”Hahaha, den var bra! Fyndigt!”, som om det var postaren själv som hade kommit på det.

4. När folk har möjligheten att göra en kul facerape och istället bara skriver ”jag är bög” eller nån variant på temat. Ha lite klass för helvete.

</i-landsproblem>

 
5 kommentarer

Publicerat av på 20 april 2013 i Allmänt

 

Etiketter: ,

5 svar till “Störiga grejer på sociala medier

  1. lennartdarling

    20 april 2013 at 22:38

    Ja, jag håller med om all of the above. Tycker dock att det är jävligt roligt med ”jag är bög”-facerapes pga så sunkigt och därmed kul.

     
  2. Lisa - MondoCane

    22 april 2013 at 6:53

    Jag stör mig på när folk har sådana där bilder med sliskiga och överkänsliga repliker, där de skriver ”Anonym” som källa på visdomen. ”Lev varje dag som om det vore din sista. De du älskar älskar dig kanske inte för alltid. Anonym.” eller ”Riktig styrka kommer inte från att lyfta skrot, det kommer av att ta dig upp varje gång du ramlar. Anonym.”

     
    • MarySaintMary

      22 april 2013 at 18:40

      Hahaha, ja herregud. Det finns hur mycket som helst. För att inte tala om ”97% kommer inte våga kopiera detta, vågar du?”

       
    • Lisa - MondoCane

      22 april 2013 at 21:40

      Varenda gång känner jag skam över att jag inte vågar.

       
  3. kajsalisasblogg

    25 april 2013 at 11:31

    Håller med, lite stil bör det vara. Bra humor skall ha en viss finess. Men det där med sär skrivningar (oj förlåt) är faktiskt rätt kul. Kan inte minnas att det var något problem innan modebloggarna dök upp. När jag gick över till WP från Metrobloggen förstod jag varför. Ofta markerade textredigeringen fel när man satt ihop ord som skall sitta ihop, tycker i och för sig att det händer mer sällan nu för tiden. Man bör nog lita mer på sitt eget språköra än dataprogram.

     

Kommentera

 
