RSS

Så är det

06 Maj

Jomen såhär är det: jag och Benjamin, min pojkvän sedan 11 år tillbaka, har bestämt oss för att göra slut. Det är såklart jobbigt på en massa sätt som jag inte riktigt orkar dra upp här och nu på bloggen, men vi var överens, det har inte hänt något dramatiskt och vi är fortfarande nära vänner, vilket känns väldigt skönt i och med att det är bostadsbrist i Örebro och vi lär vara tvungna att bo ihop ett tag till.

Tänkte istället ta upp en annan aspekt på det hela. Fanny har ju skrivit om feministiska framsteg i vardagen nyligen, och bett läsarna att berätta om sina egna sådana framsteg. Och jag har verkligen feminismen att tacka för att jag fokuserar på rätt saker under det här (extremt läskiga) uppbrottet. Jag känner mig såklart ledsen, men det finns så många saker som gör att det går lättare. Jag känner inte att jag måste skaffa en ny kille. Jag får inte panik för att jag snart är 30 och borde skaffa barn, men inte har någon att skaffa barn med. Jag är inte orolig för att bo ensam. Jag är inte rädd att förlora min försörjning. Jag tänker inte: ”det måste vara något fel på mig eftersom jag inte kan behålla min pojkvän”. Även om jag hatar ”tänk positivt”-kulturen så känner jag ändå att det finns ganska många positiva saker att fokusera på i den här situationen. Jag får se till mina egna behov, känna efter vad jag själv vill. Jag kommer att tvingas att ta eget ansvar för att hålla kontakten med folk, vilket är nyttigt. Till skillnad från vad som vanligen är fallet är nämligen de allra flesta av mina kompisar ”mest” Benjamins kompisar från början.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 06 maj 2013 i Allmänt, Feminism

 

Etiketter:

3 svar till “Så är det

  1. Randy

    08 maj 2013 at 11:25

    I’ll be there for you
    When the rain starts to pour
    I’ll be there for you
    Like I’ve been there before
    I’ll be there for you
    ‘Cuz you’re there for me too…

     
    • MarySaintMary

      08 maj 2013 at 15:59

      Awwww <3

       
  2. kajsalisasblogg

    08 maj 2013 at 23:24

    Oj, vad tråkigt, men det låter som du står väl rustad, det bästa sättet att komma över sånt är nog att snöa in på annat och du verkar ju vara på gång. Lycka till, du fixar det.

     

Kommentera

 
