RSS

Slänga ihop en vegetarisk pastasås kanske?

17 Jun

Nu blir det receptinlägg! Yaaaaay!

En kompis på jobbet tipsade om detta, men hon hade fläskfilé i så jag modifierade.

Pasta med köttig vegetarisk sås

Tina quornbitar i en påse med olivolja, soja, äppelcidervinäger, ingefära, salt, peppar, & örtkryddor. Jag tillsatte vatten också så det blev mer marinad. Vänd titt som tätt om du har möjlighet!

Skiva lök och klyfta champinjoner och stek i en kastrull. Tillsätt quornen (och marinaden om det är någon kvar) samt pesto och  sen grädde/crème fraiche tills det blir lagom mycket sås. Smaka av med salt och peppar. Servera med färskpasta. Klart! (Lär ju funka med potatis eller ris till också.)

Det här tar nästan ingen tid alls (om man förbereder quornen innan) och det ett jättebra alternativ för vegetarianer som saknar fylligheten i sås med köttbuljong i. Nu äter jag visserligen kött extremt sällan så jag kan ha tappat känslan för det, men det här smakade så köttigt att jag blev misstänksam, fast jag hade lagat allt själv.

(Måttangivelser är för losers.)

(okej, jag orkade inte helt enkelt)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 juni 2013 i Mat

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Slänga ihop en vegetarisk pastasås kanske?

  1. lennartdarling

    17 juni 2013 at 21:39

    Låter asgott.

    Det bästa med att du och Benjamin har gjort slut måste ändå va att vi kan ha baconfiesta. (förlåt)

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2013 at 21:47

      Jaaaaaa! Du ser. Det finns ljuspunkter i allt.

       

Kommentera

 
