RSS

Shit boys say to feminists they’re about to sleep with

02 Jul

Det är lite kul att vara feminist à la 70-tal och ha yngre killar som preferens.

(Definitioner: ”Yngre killar”: killar som är födda ca 1990. ”Feminist à la 70-tal”: feministiska åsikter + lat, dvs orkar sällan sminka mig, raka mig eller använda bh. (Jag vet att många tycker bh är bekvämt men det tycker inte jag.))

Ja, till det roliga. Det är roligt för att man tror att det ska gå helt åt helvete, eftersom man har hört hur unga killar är, på internet och sådär. Att de springer åt andra hållet när de får se kroppshår och sånt, ni vet. Men de brukar inte vara så svåra att ha att göra med, alls. Däremot får jag höra jätteroliga kommentarer.

Avdelning förtryck

– Har du ingen bh?!
– Nej.
– Vadå…är det förtryckande eller?

Typ att de tror att alla val jag gör, gör jag på grund av något slags förtryck. Det finns säkert feminister som jobbar så, men för mig handlar feminism bland annat om att jag faktiskt inte har någon skyldighet att anstränga mig för att uppfylla något slags ideal hela tiden. Och i det här fallet handlar det ju bara om bekvämlighet och inget annat.

– Så…när du har sex, måste du alltid vara överst då? Är det förtryckande annars?

Detta är roligt! (Har kompisar som fått liknande kommentarer, att det skulle vara förnedrande med bakifrånsex osv.) Det stämmer att jag ofta hamnar överst, men det är inte bara på eget initiativ (även om jag gillar utsikten!). Lata jävla killar <3 Eftersom jag är extremt otränad och lat själv blir jag sjukt trött ca direkt, sen får jag tjata mig till att få ligga ner. Förtryck, jo jag tackar jag.

Avdelning kroppshår

(Innan några kläder åkt av.)
– Jag såg en bild på [känd tjej från 70-talet] en gång, hon hade värsta busken under armarna!!!

– ….
– ….
– ….
– Vadå…blev du stött nu eller?
– Ehm, tänkte mest att jag nog ska behålla tröjan på.

Detta är kul för att han liksom inte i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att detta var något okontroversiellt att säga (eller så sa han det för att testa mig). Nu åkte aldrig min tröja av i det här fallet men jag skulle ändå inte tycka att det var så speciellt jobbigt (även om jag sa sådär). De har ju liksom aldrig varit med om att en tjej har hår under armarna, troligtvis skulle de mest tycka att det var spännande, i värsta fall skulle de väl helt enkelt ignorera det? Inte en chans i helvete att de skulle dra upp gylfen igen och gå, i alla fall.

– Du har glömt raka dig! *drar lite i könshåret*
– Jag har inte glömt, jag har struntat i det.
*kille ser förvirrad ut i några sekunder, fortsätter sedan där vi var*

När killen i fråga själv rakar sig kan jag faktiskt på ett sätt köpa detta. Samtidigt är det ju rätt otrevligt att påpeka såna saker för folk man ligger med. Jag föredrar själv när killar är alldeles släta och lena på bröstet till exempel men det betyder ju inte att jag PÅPEKAR till nån jag är about to have le sexytime med att jag egentligen helst skulle vilja att han var slätare. För det är taskigt! Notera ändå hur ointressant håret till sist var i jämförelse med sexet vi hade.

Det är dock aldrig nån som nånsin har sagt nåt om benhår eller (frånvaron av) smink. Kan ju vara ett tips till er som känner er osäkra. Framför allt smink tror jag killar generellt tycker är totalt ointressant. Går man osminkad ser de ju dessutom det direkt och då sållar man nog bort de värsta idioterna redan innan man börjar, tänker jag.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 02 juli 2013 i Feminism

 

Etiketter: , , ,

7 svar till “Shit boys say to feminists they’re about to sleep with

  1. FruFemme

    02 juli 2013 at 21:17

    Innan jag varit med någon och varit hårig samtidigt (har alltid slaviskt rakat mig och min feminism blommade ut medan jag var i ett långt förhållande) var jag livrädd för att killen skulle gå upp i rök så fort jag fick av mig kläderna. Detta har dock aldrig varit fallet och alla killar jag varit med har typ.. gett fan i vilket.
    En gång satt jag på faceook på en ”middagsdejt”, i samband med ”ta håret tillbala”-kampanjen och killen ifråga utbrast ”shit vad mycket hår” och jag liksom bara…..!? Men när vi var mer bekväma med varandra tog han upp det och liksom sa att han, innan han varit med mig, trodde det skulle vara ett problem med hår, men att han bara tyckte det var charmigt. Att det var ”Jag” liksom, och inget han såg som varken mer eller mindre upphetsande.
    Däremot har jag varit med om killar som kommenterat könshåret, fan alltså var jag blir pissed. Mitt könshår – mitt beslut. PUNKT SLUT!

     
  2. Angelica

    02 juli 2013 at 22:33

    Jag tror det finns någon slags skiljelinje i hur män uppfattar feminismen. De som växte upp innan den feministiska backlashen och de som växte upp efter den.

     
  3. kajsalisasblogg

    08 juli 2013 at 20:40

    Kort sagt, här der man vad Blondinbellafeminismen ställt till med. Upp på barrikaderna igen. Som jag uppfattat 70-talsfeminister så var det inte som håriga apor, utan tjejer som verkligen ville något.
    Vart tog perspektiven vägen mer klass och genustänk åt folket. Gärna samtidigt.

     
  4. Lisa - MondoCane

    21 juli 2013 at 11:38

    En på jobbet sa till mig (appropå mina egna håriga armhålor) att hade han varit singel och dragit hem en tjej för att ”kramas lite” så hade han kört iväg henne pronto om han sett att hon hade värsta äckelbuskarna under armarna. Okej. Då slipper jag ligga med dig om vi någonsin är singlar samtidigt, eller vadå?

     
    • MarySaintMary

      21 juli 2013 at 11:41

      Haha men precis. Tack för informationen, då vet jag att jag ska undvika dig, liksom.

       
    • Lisa - MondoCane

      21 juli 2013 at 11:59

      Mina håriga armhålor kommer ALDRIG att vara anledningen till att vi inte ligger med varandra.

       
  5. Rivka

    20 augusti 2013 at 21:45

    Fan vad skönt det var att läsa det här. Jag tar inte bort könshåret och lider av föreställningen att om jag skulle engångsligga med någon random snubbe så är det liksom taskigt mot honom att jag inte rakat mig. Intellektuellt så fattar jag ju att det är en superskev och idiotisk föreställning men jag har inte blivit av med den än.

     

Kommentera

 
