RSS

Melodikrysset med Queen

11 Dec

70-tal är temat för veckans musikfoto. Jag bjuder på en av mina absoluta favoritlåtar med Queen: en fin, lite förbisedd Brian May-komposition vid namn ’39, från A Night at the Opera (1975).

39 är ju även antalet piskrapp Jesus blev dömd till av Pontus Pilatus, som vi kan läsa i Bibeln, eller se i musikalen Jesus Christ Superstar. Ett band som gjort en cover på titellåten till den musikalen är Laibach. ”Laibach” är det tyska namnet på Ljubljana, som är huvudstad i Slovenien. Slovenien gränsar som vi ju vet till Italien, där delar av Twilight-uppföljaren New Moon spelades in. När Bella i New Moon inte är i Italien och räddar Edward befinner hon sig mestadels i den regniga staden Forks. Och då är det alltså GAFFLAR som ska in på lodrätt 13!

- Ja, det här BORDE vi verkligen göra nåt åt!

Om ni inte kräks, utan skrattar åt den här typen av torr humor, rekommenderar jag julkalendern på oioioi.se. Endast illustrerade dåliga ordlekar!

 
13 kommentarer

Publicerat av på 11 december 2009 i Musik

 

Etiketter: , , ,

13 svar till “Melodikrysset med Queen

  1. Rajson

    11 december 2009 at 23:25

    Queen, en av de största från ” mitt” sekel. Denna låt är väl inte den mest spelade men kul att du tog fram den. Den mannen hade en röst som ingen i rockvärlden kan mäta sig med!
    Du, den humorn går allt hem här med!
    Ha det gott!

     
    • MarySaintMary

      11 december 2009 at 23:58

      Nej, jag brukar försöka ha med låtar som inte alla har hört, jag tycker det är kul :)

       
  2. Pialotta

    12 december 2009 at 1:01

    Underbara Queen..Tänk så många bra grupper o sångare det fanns på 70-talet så väl som på 60-talet:-)

     
  3. Patsy

    12 december 2009 at 1:57

    Haha!

     
  4. Mia

    12 december 2009 at 5:49

    Hahaha!!! Sååå bra!!! *S*

     
  5. carina/sinneskatten

    12 december 2009 at 8:10

    Underbart precis min typ av humor! och låten den bara vinner

     
  6. Anna

    12 december 2009 at 8:34

    Himmel så trevligt inlägg…låten är klockren och humorn av bästa sort..jag blir verkligen road av sånt här

     
    • MarySaintMary

      13 december 2009 at 20:09

      Kul att du gillar det!

      Och samma sak till alla andra som skrivit, förstås :)

       
  7. tallrotsmarie

    12 december 2009 at 10:07

    min favoritgrupp…fast låten har jag inte hört.
    härlig humorbild du visar =)

     
  8. Maria

    12 december 2009 at 10:45

    Queen håller i alla lägen. Just denna låten hade jag inte hört tidigare faktiskt.

     
  9. EnviroSheila

    12 december 2009 at 13:02

    Haha, du fick till det till slut… undrade ett tag! Har flera gånger funderat på att dra en liknande men alltid lyckats hitta en textrad som jag kunde få ihop det med ;)

     
  10. freja

    13 december 2009 at 14:20

    jag ska äta kapslar innehållandes probiotika.. skriva vad jag äter och skriva hur jag….. skiter och sedan ska de analysera mitt..bajs….

     
    • MarySaintMary

      13 december 2009 at 20:10

      Okej! Det låter inte farligt iallafall, tur det…

       

Kommentera

 
